filterknop in een formulier

• Onderwerp starter Onderwerp starter mbld
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mbld

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2006
Geachte accessvrienden,
Ik zou graag gebruik maken van een knop in een formulier waarbij ik gegevens kan oproepen om te bewerken. dit via VBA en niet met een macro.
De voorhanden zijnde filterknoppen in de menu (werkbalk) zou ik graag verbergen.
Wie kan mij helpen?
mvg mbld:thumb:

Wat bedoel je precies met "Gegevens kan oproepen om te bewerken"? Een formulier is gebaseerd op een tabel of een query, en afhankelijk van de instellingen van query en/of formulier, kun je altijd gegevens bewerken. (zoals gezegd: bij sommige formulierinstellingen of query-opbouw is het niet mogelijk om gegevens te bewerken).
De filterknoppen zitten standaard in de werkbalk; je kunt ze verwijderen, of de gehele werbalk uitzetten, maar dan ben je meer opties kwijt. Persoonlijk zie ik het nut niet zo van het uitzetten van de standaard filteropties; er zijn genoeg mensen die er graag mee werken... Om ze voor elke gebruiker te verbergen, moet je de werkbalken m.b.v. VBA aanpassen. Overigens vermoed ik, als ik de vraag lees, dat we het hier hebben over Access 2007? En dan wordt het al een heel stuk lastiger om het lint aan te passen...

Samenvattend: wat ik graag wil weten, is wat precies de bedoeling is van het formulier, en hoe de records moeten worden opgezocht/gefilterd. Wil je bijvoorbeeld op elk veld kunnen filteren?

Beste,
De uiteindelijke bedoeling is in een formulier 1 specifiek vel "PU" waarvan er meer dan 300 records bestaan Deze te groeperen op scherm bijvoorbeeld "beginnend met alu".
Dit wil ik doen door in de kop van het formulier een veld te voorzien waarin de gebruiker de gegevens kan ingeven en zo oproepen.
Alle besturingsknoppen werden in het formulier geplaatst en daarom wens ik dat de gebruiker de standaard knoppen in de opdracht balk niet moet gebruiken.
Hopend op een positief antwoord bedank ik U alvast
MVG

Je hebt nog niet gezegd in welke versie je werkt, dus dat punt laten we nog even open...
Ook weet ik nog niet of je een doorlopend formulier gebruikt, of een enkelvoudig formulier? Of gegevensweergave, dat kan natuurlijk ook nog.
Ik zie nog steeds niet in waarom je de filterknoppen van access zou verwijderen; je kunt natuurlijk de standaardwerkbalken min of meer uitschakelen bij het opstarten, maar dan moet je toch minstens eigen werkbalken aanleveren voor de functies die ze wèl mogen gebruiken.
Je filtering kun je wel maken met een Keuzelijst met invoervak, waarbij je dan een gebeurtenis maakt bij <Toets omhoog> bijvoorbeeld, zodat de filtering steeds wordt bijgewerkt als er een letter wordt bijgetypt.

filterknop in een formulier'

Beste,
Hierbij enkele antwoorden;
De database is opgebouwd in een 2007 versie. Het formulier is een gesplitst formulier met de te bewerken record bovenaan en de de overige records onderaan. Ik heb deze voorzien van een eigen werkbalk zodat de gebruiker maar 1 hoeft te gebruiken daarom de vraag of ik bovenaan een veld kan voegen waarin de gebruiker de gegevens ivoert om zo de gegevens te consulteren;
Hopend voldoende info te verlenen dank ik U voor de snelle reactie en hopelijk een goed resultaat.
MVG

Het is mij nog niet helemaal duidelijk; werk je met een hoofd- en een subformulier, waarbij je van één record de verschillende subrecords ziet, of heb je twee gelijkwaardige formulieren, waarbij je dus records uit dezelfde bron ziet, op je formulier? Ik krijg de indruk, dat je een doorlopend formulier hebt in het onderste deel, en in het bovenste deel een record uit het doorlopend formulier, dat je wilt bewerken. Klopt dat?
Als dat zo is, vraag ik me af of het wel kan wat je wilt, omdat je dan twee keer dezelfde record a.h.w. open hebt staan.
Zoals ik al vermoedde, wil je de Ribbon verbergen/verwijderen? Dat kan met de truc uit de volgende link:
Ribbon
Let wel op de opmerking bij Works only.... Want de officiële versie van Microsof doet het niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan