filterquery over een andere query toepassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesse2

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2011
ik heb een formulier met alle weekfilters van het jaar.
deze weekfilters zijn simpelweg knopjes met een query er achter.

nu zou ik graag als ik op een week heb geklikt daarna met andere querys de dag willen laten berekenen.

voorbeeld van het gewenste resultaat: ik klik op de knop week 4 hij filterd nu op week 4 daarna klik ik op de knop maandag hij geeft nu enkel maandag in week 4 weer.

de querys en de knoppen heb ik al ze moeten nu alleen nog samen kunnen werken.

Ik ben benieuwt naar de reacties :)

Laatst bewerkt:
Het lijkt me dat je behoorlijk omslachtig bezig bent; waarom niet gewoon een datumfilter? Op mijn kalender is één dag binnen één week namelijk altijd een datum...

ik heb al meerdere keren geprobeerd een dergelijke filter aan het formulier toe te voegen er staan voorbeelden genoeg op het forum.
altijd als ik denk alles naar behoren te hebben overgezet en verandert krijg ik een foutmelding.
helaas is mijn kennis van code niet groot en doe ik wat ik kan via de interface.

En toch is een datumfiter maken niet moeilijk. Voordat je allerlei hopeloos moeilijke trucs gaat bedenken, zou ik eerst proberen de meest logische variant werkend te maken. Een datumfilter dus :) Als je een voorbeeldje maakt, kunnen we zien wat je verkeerd doet.

ik heb wel een leuk voorbeeld gevonden maar steeds als ik het probeer te veranderen krijg ik een hoop foutmeldingen.
hier alvast een klein voorbeeldje ik probeer het later nog uitgebreider te veranderen.

ik ga proberen met de eerste filter de datum te filteren,
en met de tweede filter op P

ik heb helaas een beetje moeten snoeien aan het voorbeeld van de filter om het juiste formaat te krijgen ik hoop dat dit voor de filter geen probleem is.
ik heb de filter van een voorbeeld dat je ooit gepost hebt je zult het misschien wel herkennen.

Bekijk bijlage Vorbeeld datumfilter2_2012-06-19.rar

dit is het voor beeld van de filter hoe ik hem los heb gedownload:

Bekijk bijlage Filteren Uitgebreid_2012-06-19.rar

Laatst bewerkt:
En toch is een datumfiter maken niet moeilijk. Voordat je allerlei hopeloos moeilijke trucs gaat bedenken, zou ik eerst proberen de meest logische variant werkend te maken. Een datumfilter dus :) Als je een voorbeeldje maakt, kunnen we zien wat je verkeerd doet.

zou je wat feedback willen geven?

zou het helpen als je je datum in de query omzet naar een week nr, en dag. je kan dan met een parameterquery de week en dag filteren. bv weeknr: Datepart("ww",[datum]) parameter [geef het week nr]
weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan