• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filters aan en optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

trampomil

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
Beste gebruikers,

Ik heb een vraag waar ik niet uit kom.
Ik heb een aantal kolomen met teksten.
Als ik een kolom filter dan wil ik graag een optelling maken van het aantal cellen met een bepaalde tekst.
Het lastige hieraan is dat als ik een kolom filter gebruik dan telt excel ook de verborgen cellen. Ik gebruik wel de funtie countif, maar dat werkt niet op een gefilterde kolom.
Zie bijlage voor meer duidelijkheid.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groetjes
MilcoBekijk bijlage Schema Irma 21.xls

Met subtotal kun je verschillende functies doen.
=SUBTOTAL(9;F2:F53)

De 9 komt overeen met 'sum'
Bekijk de help functie van excel voor wat de overige nr inhouden.

Zo komt de 3 overeen met counta

Milco,

Ik zie het niet, maar heb wel een andere optie. In T2 zet je
Code:
=SOMPRODUCT((I3:I53=S3)*(D3:D53>=S4)*(G3:G53>=S5)*(F3:F53))
en in de verschillende s-cellen de variabelen, zodat je feitelijk daarin de filtering definieert.

Uiteraard kun je de formule aanpassen en het aantal cellen uitbreiden. Een lege cel doet niet mee in de formule.

Dank jullie wel voor jullie hulp, maar dit is niet helemaal wat ik bedoel.
Ik eigenlijk alle filter aan en uit kunnen zetten en dan de resultaten krijgen van een kolom.
Zoals ik nu in het voorbeeld heb gezet.
Ik heb de kolom filter van de leeftijscategorie 0 - 24 aangezet en dan wil ik graag weten hoeveel mannen en hoeveel vrouwen ik heb.
Maar ik wil ook weten hoeveel mensen uit die categorie niveau 1,2 enz hebben en hoeveel mensen een vast contract hebben.
Wat ik dus eigenlijk zoek is een subtotaal met daarin de countif functie, maar die kan excel niet tegelijk gebruiken.

Hebben jullie daar een oplossing voor.

Groetjes
MilcoBekijk bijlage Schema Irma 21.xls

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan