Filters bij subforms

Status
Niet open voor verdere reacties.

KoningStoma

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2010
Hoi,

Ik probeer om een filter toe te passen op een subform afhankelijk van een waarde uit een ander subform.
formov.png

Hier zie je de twee subforms. In de bovenste kan er bijvoorbeeld auto geselecteerd worden. In de onderste subform moet de filter dan "Rubriek = 2" worden. Ik heb het al op verschillende manieren geprobeerd om het op deze manier te doen.

Als er in het 1e subform er iets geselecteerd wordt:
Code:
Me.Parent.nummer2.Filter = "Rubriek = Me.rubrieknummer.Value"

Het kan aan de syntax liggen, dus ik heb het op verschillende manieren gedaan, maarrr ik krijg steeds deze error:
"Deze eigenschap of methode wordt niet ondersteund door dit object (Fout 438)"

De foutmelding is in dit geval logisch, omdat je ten onrechte de Parent aanroept. Daar is geen sprake van, omdat je twee subformulieren gebruikt, die dus op hetzelfde niveau hangen.

Maar ik wil de filter van het 2e subform veranderen vanuit het 1e subform. Betekent dat dat ik Parent niet hoef te gebruiken?

dat klopt. Parent gebruik je als je een waarde uit je hoofdformulier wilt aanroepen. Je kunt misschien wel gebruik maken van Parent door op je hoofdformulier een tekstvak te maken dat je vult met de waarde uit Subform1. Dan zou het wel kunnen werken.

Ik krijg de goede waarde wel in een tekstvak in het hoofdform, maar het lukt me niet om die waarde vanuit het hoofdform in de filter van het andere subform te krijgen.

Ik heb het opgelost door een keuzelijst te gebruiken in plaats van subforms. :D

Mag je de vraag nog op Opgelost zetten, met de optie rechtsonder in het menu!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan