• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filters en optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

maroen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2007
Hallo! Ik heb het forum al doorzocht en een aantal dingen geprobeerd; lijsten, som.als, subtotalen maar nog geen goed resultaat. In voorbeeld staat probleem vereenvoudigd. Ik heb een kolom B die ik wil filteren en onderaan kolom C wil ik dan het totaal van de gefilterde rijen. Moet toch niet zo moeilijk zijn..???
Alvast bedankt, Groet Maroen

Bijlagen

Ik begrijp helaas niet goed wat je met je vraag bedoelt, zou je dit wat duidelijker willen aangeven, wellicht dat ik dan verder kom met je vraag.;)

apikills

maroen,

Gebruik deze formule.

Code:
=SUBTOTAAL(9;C2:C13)

En nog een paar mogelijkheden bijgevoegd:

Bijlagen

Ik begrijp helaas niet goed wat je met je vraag bedoelt, zou je dit wat duidelijker willen aangeven, wellicht dat ik dan verder kom met je vraag.;)

apikills

Hallo Apikills. Hierbij een exceldocument met twee tabbladen. Ik wil een totaal onder kolom c terwijl ik filter op kolom b. ,
De voorbeelden van Ad Becude snap ik wel maar is dus niet helemaal wat ik wil, misschien kan het dus wel niet en moet ik de oplossingen van Ad maar gebruiken.
Alvast bedankt voor het meedenken, Maroen

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Maroen,

De vraag is wel niet aan mij gericht, maar toch een opmerking.
Je wilt filteren op M en toch het totaal van M en V, zet je formule in de bovenste rij.
Sorry voor de inbreuk:o

Laatst bewerkt:
RE filter met optellen en totaal zichtbaar

Beste Maroen,

ik weet niet of dit een oplossing is maar als je nu een SOM.ALS gebruikt en een aangepast filter met als criterea M of bevat Totaal

dan krijg je de waarde totaal van M maar ook van V en het Totaal Generaal zie bijlage

suc6 Willem

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan