• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

filters in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric roodhooft

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2006
Ik heb in mijn excel een klantenlijst gemaakt, daarin heb ik filters geplaatst in de rij a
voor de hoofding. nu had ik ook nog graag de zelfde driehoekjes (filters) in de kolom e3 tot e 500. kan dit en hoe doe ik dat

Alvast bedankt voor eventuele reactie's
Eric

Beste Eric,

Misschien begrijp ik je niet goed, maar filters kun je op een werkblad maar één keer actief hebben, en dan ook nog in één aaneengesloten bereik / tabel. Je kunt niet op twee verschillende tabellen een filter zetten.
Ik denk trouwens dat je iets anders bedoelt, want je tweede opmerking snap ik niet helemaal. Als je kolom E selecteert en dan de filter activeert, dan geldt die filter voor heel kolom E.
Ben je misschien bezig geweest me validatie???

Richard

beste richard,

Het is juist als ik mijn kolom e selecteer dat de filters dan voor heel die kolom werken, maar dan heb ik natuurlijk geen filters meer in mijn hoofding in rij 2.

Groetjes Eric

Hoi Eric,

Her lijkt mij dat je dan eerst de gehele tabel moet selecteren en dan de filter aan zetten. Weliswaar heb je dan meer kolommen waarop je kunt filteren dan je eignelijk wilt, maar je kunt -helaas- geen filters zetten op verschillende bereiken.

Richard

filters

beste Richard

Dat had ik ook al geprobeerd maar het lukt me niet!

:confused:
nu weet ik het ook niet meer

Thanks in alle geval voor uw reactie.
ik heb op het forum al wel gezien dat je in een excel bestand op een cel gaat staan er dan een omgekeerd driehoekje verschijnt. dat is toch ook een filter? hoe doen ze dat?

groetjes Eric

Eric,
Selecteer alle kolommen door op de eerste kolomletter te klikken en met de shifttoets ingedrukt de laatste eveneens aan te klikken. De kolommen zijn dan geselecteerd. Ga naar het menu Data en kies voor Filter > Autofilter. Zoals Richard al schreef moet (kun) je dan weliswaar op alle kolommen filteren maar een andere oplossing is er niet. In ieder geval kun je dan de gewenste kolommen filteren.

filters

Beste Cor,

Lukt ook niet, is het mogelijk dat het niet lukt omdat er ook lege cellen in het bereik zijn?
Alvast bedankt voor de snelle reactie
mvg Eric:evil:

Markeer het gehele gebied (incl. lege cellen en rijen) waarop je filters toe wilt passen en kies dan data, filter, autofilter.

filter

beste,

heb het geprobeerd maar het lukt niet!
even een vraagje , die verborgen vinkjes ( omgekeerde driehoekjes ) filters,
is dat moeilijk om te maken?
bedankt voor de reactie , Eric

Heb je toevallig samengevoegde cellen in het gebied zitten?

Kun je het bestand (eventueel met fictieve data) hier gezipt plaatsen?

filters

beste

erzijn inderdaad samengevoegde cellen in mijn bestand dat eigelijk een klientenbestand is
en dacht dat het wel gemakkelijk zou zijn om die verborgen filters te kunnen gebruiken

thanks again!! Eric

Hoi Eric,

Filteren met samengevoegde cellen moet ook kunnen. De waarde in de cel staat voor de filter in de meest linkse cel.
Kun je je bestand zippen en op dit forum zetten? Bewerke eventueel alle data door e's te vervangen door a's en dan de a's door o's en dan de o's door n'nen etc. Het gaat om de structuur van je bestand, want daar zit jouw probleem. Ik begin wel benieuwd te worden!

Groeten,

Richard

filter

ik krijg mijn excel lijst niet op het forum ?

sorry, ben nog niet lang op het forum

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan