• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Filterwaarde niet meer zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Clipstra

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2008
Beste,

Ik heb hier al en tijdje "last" van maar het begint toch irritante vormen aan te nemen.. In mijn "werkbalkje"/venster onderaan (waar je ook kunt switchen tussen aantal, gemiddelde som etc van een selectie) staat normaal gesproken ook het aantal als je gebruik hebt maakt van een autofilter, maar dit is bij mij dus al een tijdje niet meer zichtbaar..

Weet iemand hoe ik dit weer naar "voren" haal?

Bedankt alvast!

Dat gebeurt soms wel en soms niet. Althans, ik heb er nog geen vast patroon in kunnen ontdekken. (heb er wel nog niet echt moeite voor gedaan, maar het valt mij ook op).

Wigi

Hier heb ik een voorbeeld bestand met;

blad 1: een zelf gemaakt iets.. => filtermodus "aantal" werkt WEL
blad 2: een selectie van het orgineel wat op blad 3 (data) staat => filtermodus werkt WEL
blad 3: een kopie van mijn orginele bestand (belangrijke data en formules verwijderd) => filtermodus werkt NIET

Zeker het verschil tussen blad 2 en 3 (data) is natuurlijk erg vreemd..

Schiet mij maar lek..:evil:

Bijlagen

Hier heb ik een voorbeeld bestand met;

blad 1: een zelf gemaakt iets.. => filtermodus "aantal" werkt WEL
blad 2: een selectie van het orgineel wat op blad 3 (data) staat => filtermodus werkt WEL
blad 3: een kopie van mijn orginele bestand (belangrijke data en formules verwijderd) => filtermodus werkt NIET

Zeker het verschil tussen blad 2 en 3 (data) is natuurlijk erg vreemd..

Schiet mij maar lek..:evil:

Filtermodus verschijnt meestal voor 2 redenen:
1. Je brengt een wijziging aan nadat je gefilterd heeft. (hier niet aan de orde)
2. Er staat te veel formules in. (dit is hier wél aan de orde !)

Als je de C-kolom van het 3e werkblad verwijderd, zijn er geen problemen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Oftwel ik moet er in mijn bestand mee "leren" leven..

Jammer..Hoe zit dit met Excel 2007?

Oftwel ik moet er in mijn bestand mee "leren" leven..

Jammer..Hoe zit dit met Excel 2007?

Code:
Private Sub Worksheet_Calculate()
Application.StatusBar = WorksheetFunction.Subtotal(2, ActiveSheet.Range("A:A")) & " van " & 65536 - WorksheetFunction.CountBlank(ActiveSheet.Range("A2:A65536")) - 1
End Sub

Microsoft geeft als suggestie om het automatisch berekenen uit te zetten omdat bij het filteren er altijd een berekening plaatsvindt waardoor "filtermodus" verschijnt.

Ik heb bovenstaande code geschreven dat bij het berekenen (of wijzigen van de filter) zelf de resultaten (bijv.: 4 van 23) onderaan het scherm laat zien.

Wil je weer de normale situatie waarbij Excel zelf de informatie in de statusbalk weergeeft, gebruik dan de code:
Code:
Application.StatusBar = False

Hoe de situatie in Excel 2007 kan ik niet zeggen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan