• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

financieele registratie help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

uithuizen2

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2009
hallo
ik wil een formulier voor mijn moeder maken zodat ze weer uit het rood komt.
maar ik zit met een probleempje.
ik wil namelijk dat je per week/maand/jaar kunt zien hoeveel geld je hebt besteedt en hoeveel je nog te besteden hebt.
alleen weet ik niet hoe dit automatisch gaat.
dat het er komt te staan lukt wel maar nou wil ik ook dat hij naar elke week
automatich de rij van de week wist en opnieuw de standaard getallen invult.
en ook wil ik dat er in een appart tabel een plusje wordt gezet als je niet boven het te besteden bedrag komt.
dus er moet iets met de tijd.
ik hoop dat iemand mij zo snel mogelijk kan/wil helpen want ik kom er egt niet uit.
en ik wil graag dat mijn moeder zo snel mogelijk uit het rood gaat.
hieronder mijn opzetje.
alvast bedankt.
mvg uithuizen2:thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik ben slechts op een schaal van 0 tot 10 een 5,59 Excel gebruiker als het om 'programmeren' gaat, maar ook een boeren*** als ik op dit terrein zou het nog wel voor elkaar krijgen. Gelet op wat je nu hebt gemaakt, kan óók jij dat.

Denk bijv. eens aan een macro. Als je de macrorecorder start en je delete een aantal cellen dan wordt je doel ook bereikt. Enige handeling is het executeren van die macro om de boel wekelijks en bijv. met een andere macro, maandelijks te wissen.

Zoals ik al zei, ik ben een boeren*** op VBA gebied, dus ik denk dat er VBA deskundigen zijn die een véél betere oplossing hebben dan die van mij met macro's. Wacht geduldig af, want het lijkt mij voor hen niet zo tijdrovend / ingewikkeld om je verder te helpen.

bedankt
maar dat met die macro's dat snap ik wel maar ik zou niet weten hoe je dat omd eweek/maand/jaar kunt laten gebeuren.
en dan zit je ook nog met het probleem dat de maand niet elke keer exact 30 dagen is.
maar ik zal nog wel even afwachten
uithuizen2

Op mijn simpele manier vergt dat dus aan het eind van iedere week / maand de macro uitvoeren, maar met behulp van 'echt' VBA is geneuzel met macro's niet nodig.

Beste,

In jouw poll op een ander forum heb ik aangegeven je te willen helpen maar om met een andere opzet te komen. Van dat forum ben je verdwenen dus probeer ik het via deze.

Ik heb een iets andere opzet gemaakt voor je, kijk maar of je er iets mee kunt. volgens mij heb ik in meer of mindere mate de meeste formule's die je nodig hebt gebruikt. De opzet moet je zelf aanpassen en eventueel kan je zelf een volledig andere opmaak kiezen.

Heb je nog vragen hoor ik ze graag en als het werk het toelaat komt er een antwoord (vroeg of laat dus altijd)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
bedankt!!!!

hey
echt heel erg bedankt je hebt me echt een heel groot stuk verder geholpen.
dit had ik nooit allemal zelf kunnen doen.
heb je dit speciaal voor mij gemaakt?
ik heb alleeen nog wel een par vraagjes.
1. kunnen de vaste lasten er ook automatich komen te staan.
zodat je niet elke keer het zelf in hoeft te vullen.
2. kan de lijst met inkomsten en uitgaven ook wekelijks gewist worden.
anders moet je elke keer heel ver naar onderen scrollen.
3. waarvoor is het vakje negatieve saldo? en totale schuld.
ow ja sorry dat ik bij dat andere forum wegging maar ik was er af gegooid omdat je maar op 1 forum mag.
nogmaals heel erg bedankt.
mvg jos

ow ja sorry dat ik bij dat andere forum wegging maar ik was er af gegooid omdat je maar op 1 forum mag.
mvg jos

Ze zien niet graag dat je dezelfde vraag op meer dan één forum plaatst Jos.
Je mag wel gewoon weer een nieuwe vraag stellen hoor.

Uithuizen2,

Ja, speciaal voor jou.

1> vaste lasten zou kunnen maar naar mijn inzien zou dat of via vba moeten of het vraagt een totaal andere opzet waar de daum vast instaat en daarna kan je met vert.zoeken weer aan de slag.

2> Wissen kan eventueel met de delete knop maar . . . ik heb het bovenste gedeelte "vast gezet" en als je het bestand opslaat komt hij automatisch terug waar je hem hebt laten staan.

3> Je sprak over "rood staan" ik wist niet of dat een schuld is die open staat of het gewoon een negatief saldo is. In geval van het laatste zet de schuld (gegevensblad) op 0 en voeg hier ook bij inkomsten en uitgaven "SALDO" toe. op het blad INVOER begin je met de saldo's

Succes,

Martin

..

hey
ik snap het nog niet hellemaal maar het kan dus niet dat er wekelijks een standaard bedrag komt te staan.
en kan het ook standaard gewist worden als de nieuwe week begint..
dat andere snap ik nu wel.
mvg jos

zou wel kunnen, maar . .
Het vraagt een totaal andere opzet als je dit met formules wilt bereiken. Van vba weet ik te weinig af om hier een deskundig antwoord op te geven.

Bij het wissen wis je dus ook alle gegevens van die week en hoe haal je dan naar voren of ze een week (in het verleden) wel of niet positief heeft afgesloten of zoals jij het noemde "de week gelukt" is - of ga je dat dan handmatig invullen.

een andere optie is een kompleet database systeem op gaan zetten met behulp van vba programering maar volgens mij is zoals het er nu aan toe gaat voor een "leek" ( ik ken het excel niveau van je moeder niet) het gemakkelijkst te gebruiken en je kunt nog wat terug zien. de titelblokkering maakt het hierin wel wat gemakkelijker.

Martin

oke!

hey
oke is prima dan laat ik het zo.
maa dan heb ik nog wel een klein vraagje.
is het wel mogelijk als je bijvoorbeeld bij post huur selecteert dat het bedrag er dan komt te staan.
als het niet kan dan kan het niet hoor.
ik ben allang blij wat je voor me gedaan hebt.
jos

Jos,

Ook het invullen van de huur is niet zo'n probleem, dat zou met als en vert.zoeken kunnen, of nog mooier via vba. Daar kan ik je niet mee helpen maar misschien imand anders. Je mag je ook afvragen of het in dit geval noodzakelijk is om het "automatisch" te laten invullen, bewustwording is ook mooi.

oke

hey
nogmaals heeeel erg bedankt voor je hulp ik zal nog wel ff verder prutsen.
en ik denk dat ik er zelf wel uit kom nou en anders hoor je het nog wel mvg jos!:):D

Wil je er gebruik van maken, als je nu Huur, Belasting of Aflossing invult in kolom 3 dan wordt het bedrag automatisch aangepast

Mvg

Rudi

Bijlagen

Na bijna 1 jaar zulke opmerking, daar hebben wij als helpers enorm veel aan :o:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan