find en replace hyperlink

Status
Niet open voor verdere reacties.

elagas

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2006
Hallo allemaal,

Ik heb een word document van +/- 3000 pagina's met allemaal groepen. Tevens heb ik allemaal kleine tekstdocumentjes met users van die groepen.
Nu wil ik van een bepaalde groep een hyperlink maken, die verwijst naar het desbetreffende tekstbestandje. Je voelt het waarschijnlijk al aankomen, het is echt geen doen om 3000 pagina's door te worstelen om waar overal die bepaalde groep staat, te gaan veranderen in een hyperlink. Find en Replace kan dat ook niet, dus kwam ik op de laatste oplossing dan moet het een vba script worden.
Dus BG\CGF-AI moet de hyperlink worden naar "Groepen/Beheer-CGF%20-%20Members.txt
Ik weet alleen niet hoe, zou iemand mij misschien op weg kunnen helpen.
Ik hoop dat ik het duidelijk genoeg heb uitgelegd.

Bij voorbaat dank,
Ed

Ik heb een word document van +/- 3000 pagina's met allemaal groepen
Hoezo groepen ?
Waaruit blijkt dat dit groepen zijn, wat onderscheidt groepen van niet-groepen.

En waartoe, waarvoor hyperlinks ?

Hoezo groepen ?
Waaruit blijkt dat dit groepen zijn, wat onderscheidt groepen van niet-groepen.

En waartoe, waarvoor hyperlinks ?

BG\CGF-AI is een bepaalde groep, dit staat zeer vaak in een het document, nu wil ik overal waar BG\CGF-AI staat, van deze tekst een hyperlink maken naar "Groepen/Beheer-CGF%20-%20Members.txt" het is wel de bedoeling dat in het formulier BG\CGF-AI blijft staan, maar zodra je daar op klikt je naar het desbetreffende tekstbestandje gaat.

Als je een macro opneemt ben je er zo achter.

Als het erom gaat een gebruiker snel te laten zien welek mensen lid zijn van een groep zijn er handiger methoden dan hyperlinks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan