• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Find en Replace

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandernoteborn

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Ik heb een aantal kolommen met links. Deze links wil ik graag in dezelfde sheet kopieren. Alleen als ik ze gewoon kopieer verandert hij de waarde van de links in de cel.

De links lezen waardes in uit een ancder excel bestand. het is de bedoeling dat het uit verschillende bestanden telkens dezelfde kolommen inleest. Het is dus noodzakelijk om deze celwaarden (van de link) te locken dmv $A1$ bijvoorbeeld.

Aangezien het bestand groot is wil ik dit met find en replace doen. Mijn bestand vebat ook celwaarden als AC365. De maximale omvang van mijn celwaarde is 5 karakters.

Hoe kan ik een groot gedeelte (dat ik wil kopieren) selecteren en dit in 1 keer replacen.

Stel ik heb de volgende formule:

='G:\Raass\GSO\RM\[RMKxls]changes 2006'!P7

Ik wil dit graag veranderen in:

='G:\Raass\GSO\RM\[RMKxls]changes 2006'!P7

Zo ook voor cel P8, P9 en zovoort tot bijvoorbeel AD370

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd in replace door de code te vervangen door een * of een ? maar helaas krijg ik telkens een error.

Iemand enig idee wat ik ingeef als variabele waarde zodat ik in 1 keer een hele reeks kolommen kan replacen?

Alvast dank!

Sorry, maar ik zie het verschil niet tussen de twee formules.

Groet,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan