Beste allen.
Ik ben nog niet helemaal in de Find methode.
Onderstaande code geeft mij een foutmelding.
Deze code wordt gebruikt om het rijnummer te vinden waar de waarde in staat die wordt ingevoerd in TextBox1. Als de waarde overeenkomt dan werkt het perfect. Zodra de waarde niet voorkomt of niet overeenkomt, dan krijg ik een foutcode: Foutmelding 91 tijdens uitvoeren. Objectvariabele of objectvariabele With is niet ingesteld.
Let wel ik heb voordat ik deze code ging inbrengen een andere code gehad. De code was:
Om niet teveel in de code aan te passen, wilde ik de "i" behouden door deze Variabele op een andere wijze van dezelfde waarde te voorzien. De reden van deze aanpassing is de For die veel tijd in beslag neemt om alles na te gaan.
Volgens het helpmenu mis ik iets of is er iets niet goed ingesteld.
Is dit voldoende?
Aanvulling: UserRow = i, wordt gebruikt in een andere sub binnen hetzelfde userform. Deze is als: Long gedeclareerd helemaal bovenin het UserForm buiten een sub.
Ik ben nog niet helemaal in de Find methode.
Onderstaande code geeft mij een foutmelding.
Code:
Dim i as String
With Sheets("Blad1")
i = .Columns(1).Find(TextBox1.Value, , xlValues, xlWhole).Row
If Trim(TextBox1.Value) = Trim(.Cells(i, 1)) Then
A = True
UserRow = i
BlokTijd = 1
If Trim(TextBox2.Value) = Trim(.Cells(i, 2)) Then
B = True
Exit Sub
End If
End if
'''''''''''''''''' Hieronder nog een paar Codes om uit te voeren welke de "i" ( De Rij ) gebruiken.
End With
Deze code wordt gebruikt om het rijnummer te vinden waar de waarde in staat die wordt ingevoerd in TextBox1. Als de waarde overeenkomt dan werkt het perfect. Zodra de waarde niet voorkomt of niet overeenkomt, dan krijg ik een foutcode: Foutmelding 91 tijdens uitvoeren. Objectvariabele of objectvariabele With is niet ingesteld.
Let wel ik heb voordat ik deze code ging inbrengen een andere code gehad. De code was:
Code:
'De rode tekst is verwijderd
Dim i as Long
[COLOR="#FF0000"]Dim LastRow as Long[/COLOR]
[COLOR="#FF0000"]With Sheets("Blad1")[/COLOR]
[COLOR="#FF0000"] LastRow = .Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row[/COLOR]
[COLOR="#FF0000"][/COLOR][COLOR="#FF0000"]For i = 2 To LastRow[/COLOR]
If Trim(TextBox1.Value) = Trim(.Cells(i, 1)) Then
A = True
UserRow = i
BlokTijd = 1
If Trim(TextBox2.Value) = Trim(.Cells(i, 2)) Then
B = True
Exit Sub
End If
End if
'''''''''''''''''' Hieronder nog een paar Codes om uit te voeren welke de "i" ( De Rij ) gebruiken.
[COLOR="#FF0000"] Next i[/COLOR]
End With
Om niet teveel in de code aan te passen, wilde ik de "i" behouden door deze Variabele op een andere wijze van dezelfde waarde te voorzien. De reden van deze aanpassing is de For die veel tijd in beslag neemt om alles na te gaan.
Volgens het helpmenu mis ik iets of is er iets niet goed ingesteld.
Is dit voldoende?
Aanvulling: UserRow = i, wordt gebruikt in een andere sub binnen hetzelfde userform. Deze is als: Long gedeclareerd helemaal bovenin het UserForm buiten een sub.
Laatst bewerkt: