• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

.Find VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

RoCompy87

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Hallo,

Ik heb een vraag over het vinden van een celverwijzing met VBA. Ik wil graag met VBA in een werkblad de cel zoeken met de tekst 'Einde' en dan boven die cel een rij invoegen. Dit heb ik nu:

Code:
Public Sub NieuwVerslag()
Dim EindeCel As Range
Set EindeCel = Range(Cells(59, 1), Cells(Rows.Count, 1)).Find("Einde")
EindeCel.Offset(-1, 0).Rows("1:1").EntireRow.Select
Selection.Insert Shift:=xlDown, CopyOrigin:=xlFormatFromRightOrBelow
End Sub

Maar dan krijg ik steeds de foutmelding 'Objectvariabele of Blokvariabele With is niet ingesteld'. Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt :)

De code werkt bij mij wel.

Je krijgt wel een foutmelding als het woord niet gevonden wordt. En dat is logisch, aangezien jouw code niet test of het wel gevonden werd of niet.

Wat aangepaste code:

Code:

Dim EindeCel As Range
    Set EindeCel = Range(Cells(59, 1), Cells(Rows.Count, 1)).Find("Einde")
    If Not EindeCel Is Nothing Then EindeCel.Offset(-1).EntireRow.Insert Shift:=xlDown, CopyOrigin:=xlFormatFromRightOrBelow

End Sub

Wigi

Laatst bewerkt:
Hoi,

Bedankt voor je snelle reactie! :) Ik ben er dankzij jouw toelichting nu achter waar de fout zat. De te vinden waarde staat in een samengevoegde cel, dus hij moest zoeken in een bereik dat loopt tot kolom F in plaats van van kolom A tot kolom A.

Mijn code is nu dus:

Code:
Dim EindeCel As Range
Set EindeCel = Range(Cells(59, 1), Cells(Rows.Count, 6)).Find("***Einde personeelskaart***")
If Not EindeCel Is Nothing Then EindeCel.Offset(-1).EntireRow.Insert Shift:=xlDown, CopyOrigin:=xlFromRightorbelow
End Sub

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan