Paolodesouza
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 mrt 2011
Goedemiddag,
Ik probeer middels de findandreplace funtie in een query velden (namen van werknemers) vanuit de ene database te vervangen zodat ze overeenkomen met een andere tabel. Bij de ene database staat namelijk het personeelsnr ervoor. Echter zit ik met het volgende probleem: soms komt een naam ook voor in een gedeelte van een andere naam, voorbeeld Jans en Janssen. Als ik dan Jans laat vervangen voor 00012 Jans bijvoobeeld, dan veranderd Janssen in 00012 Jans sen. Hoe kan ik dit verhelpen? Ik hoop dat het een beetje duidelijk uitgelegd is.
Op internet heb ik de volgende functie gevonden en in access gezet:
Ik ben verder niet bekend met VBA. Iemand die een oplossing weet?
Mvg,
Michael
Ik probeer middels de findandreplace funtie in een query velden (namen van werknemers) vanuit de ene database te vervangen zodat ze overeenkomen met een andere tabel. Bij de ene database staat namelijk het personeelsnr ervoor. Echter zit ik met het volgende probleem: soms komt een naam ook voor in een gedeelte van een andere naam, voorbeeld Jans en Janssen. Als ik dan Jans laat vervangen voor 00012 Jans bijvoobeeld, dan veranderd Janssen in 00012 Jans sen. Hoe kan ik dit verhelpen? Ik hoop dat het een beetje duidelijk uitgelegd is.
Op internet heb ik de volgende functie gevonden en in access gezet:
PHP:
Function FindAndReplace(ByVal strInString As String, _
strFindString As String, _
strReplaceString As String) As String
Dim intPtr As Integer
If Len(strFindString) > 0 Then 'catch if try to find empty string
Do
intPtr = InStr(strInString, strFindString)
If intPtr > 0 Then
FindAndReplace = FindAndReplace & Left(strInString, intPtr - 1) & _
strReplaceString
strInString = Mid(strInString, intPtr + Len(strFindString))
End If
Loop While intPtr > 0
End If
FindAndReplace = FindAndReplace & strInString
End Function
Mvg,
Michael