Finder crasht na opstarten Mac

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet of dat zin heeft, want het probleem is er al redelijk lang en ik heb al een aantal updates van mountain lion gehad in die tijd.

Nou, het kan géén kwaad om de Combo Update opnieuw uit te voeren. Sommige bestanden kunnen corrupt raken door installatie van vele programma's boos doeners zijn programma's voor externe drives in de Cloud zoals Dropbox, Google Drive enzovoort.

Zorg ook altijd dat je programma's installeert uit de App Store van de Mac.

Als je dit zelf allemaal uitgesloten hebt zal ik het toch eens gaan zoeken aan de kant van een geheugen module die slecht is en fouten bevat.

Doe dan een geheugen test.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok, hij is nu aan het downloaden, dus het zal even gaan duren.

Zoals ik al eerder in je log heb gekeken heb ik een vergelijkbaar probleem kunnen vinden op het Apple Support Community forum.

Log fout.
Code:
Thread 0 Crashed:: Dispatch queue: com.apple.main-thread
0   libGPUSupport.dylib           	0x000000010535846d gldPopulateRendererInfo + 7

https://discussions.apple.com/thread/4142014?start=0&tstart=0

Misschien kun je hier verder mee. Veel succes.:thumb:

Laatst bewerkt:
Op het forum van de link is het opgelost door het herstellen van de permissies, maar dit heb ik toch al gedaan?

Ja, maar daarna heeft hij de Mac een keer in de Safe Mode geboot door de schift ingedrukt te houden tijdens opstarten van de Mac.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, ik zag het na nog een keer goed lezen. Bedankt voor je hulp en tijd.

Uit zo'n log kun je veel halen. Dus, jij leert er ook wat van voor in de toekomst.

Bijvoorbeeld.
http://www.qooqle.nl/?q=libGPUSupport.dylib+crash

Ik google het even voor je wordt meestal gebruikt om de gek met iemand te steken die te lui is om het zelf te zoeken. Nu is dat niet zo bedoelt maar alléén maar om je te laten zien wat je uit zo'n log kan halen.

Laatst bewerkt:
Even een vraag nog. Je gebruikt bij je Mac een monitor. Welke monitor is dit? Gebruik je daar toevallig DisplayLink drivers voor?

Maar ik gebruik verder geen drivers ofzo
Had gekund en daarom vroeg ik het ook. Het schijnt dat deze driver menig problemen geeft en is bekend hierom. Zelfde symptomen als dat jij aangeeft komen dan voor.

Laatste optie die ik voor je heb is een herstel te doen zonder verlies van bestanden en dergelijke. Dat kun je doen door: Je Mac Mini opstarten met de alt ingedrukt en kiezen voor “Herstel”, duurt 34 min en waarschijnlijk is je probleem dan over.

Er gaat dan helemaal niks verloren? want wat herstelt die dan allemaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan