patRRick900RR
Gebruiker
- Lid geworden
- 24 jun 2013
Hallo, ik ben bezig met het schrijven van de code die snel een aantal records aanmaakt in qry_onderhoudsregels, zodat niet elke regel handmatig ingevoerd hoeft te worden.
Voordat ik de records d.m.v. DAO invoer, wil ik eerst controleren of er in de query al records aanwezig zijn die al waarden hebben in de velden [Onderhoudsjaar] en [Locatienaam] gelijk aan die op het formulier Locatiebeheer. Als deze niet voorkomen dan mogen de records ingevoegd worden, als ze wel aanwezig zijn dan komt er de vraag verwijderen en doorgaan, of afbreken.
Echter mijn code voor het controleren op [Locatienaam] geeft de volgende melding: "The microsoft Access Database engine does not recognize 'forms![tbl_locatiebeheer]![Locatienaam] as a valid field or expression. Als ik in VBA op de code ga staan, geeft deze echter wel de juiste locatie aan.
Wie kan me helpen bij de juiste syntax hiervoor? Alvast veel dank!
Voordat ik de records d.m.v. DAO invoer, wil ik eerst controleren of er in de query al records aanwezig zijn die al waarden hebben in de velden [Onderhoudsjaar] en [Locatienaam] gelijk aan die op het formulier Locatiebeheer. Als deze niet voorkomen dan mogen de records ingevoegd worden, als ze wel aanwezig zijn dan komt er de vraag verwijderen en doorgaan, of afbreken.
Echter mijn code voor het controleren op [Locatienaam] geeft de volgende melding: "The microsoft Access Database engine does not recognize 'forms![tbl_locatiebeheer]![Locatienaam] as a valid field or expression. Als ik in VBA op de code ga staan, geeft deze echter wel de juiste locatie aan.
Code:
'Procedure om onderhoudsregels te schrijven naar qry_onderhoudsregels
'Stelt DAO in.
Dim iPFX As DAO.Database
Dim rcdonderhoudsregels As DAO.Recordset
Set iPFX = CurrentDb
Set rcdonderhoudsregels = iPFX.OpenRecordset("qry_onderhoudsregels")
'Test of er al regels aanwezig zijn voor betreffende jaar & locatie.
rcdonderhoudsregels.FindFirst "Locatienaam = (Forms![frm_locatiebeheer]![Locatienaam])"
If not rcdonderhoudsregels.NoMatch Then
MsgBox ("Er zijn al onderhoudsregels aanwezig voor deze locatie en dit jaar.")
'Code om sub af te breken of door te gaan dmv antwoordbox.
End If
'Schrijft regels naar qry_onderhoudsregels
rcdonderhoudsregels.AddNew
rcdonderhoudsregels![Onderhoudsjaar] = "2013"
rcdonderhoudsregels![Locatienaam] = Forms![frm_locatiebeheer]![Locatienaam]
rcdonderhoudsregels![Regelnummer] = "10"
rcdonderhoudsregels![Aantal] = Eenheden
If Eenheden > 0 Then rcdonderhoudsregels![Artikelnummers] = 10 'Staffel 0 - 5
If Eenheden > 5 Then rcdonderhoudsregels![Artikelnummers] = 20 'Staffel 6 - 10
If Eenheden > 10 Then rcdonderhoudsregels![Artikelnummers] = 30 'Staffel 10 - 20
'rcdonderhoudsregels![Artikelnummers] = "30"
rcdonderhoudsregels.Update
End Sub
Wie kan me helpen bij de juiste syntax hiervoor? Alvast veel dank!