fire wall etc

Status
Niet open voor verdere reacties.

psnyders

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2001
Berichten
167
Problemen met Firewall

--------------------------------------------------------------------------------

Hallo, ik heb sinds gisteren (volgens mij) het volgende probleem: Als ik in het Configuratiescherm ---> Beveiligingscentrum ---> Windows Firewall selecteer, dan verschijnt het volgende: Windows kan de service niet starten: Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS).

Ook Systeemherstel doet het niet, dan verschijnt dit: rstrui.exe - Kan onderdeel niet vinden. Deze toepassing kan niet gestart worden omdat framedyn.dll niet kan gevonden worden. Het opnieuw installeren van deze toepassing kan dit probleem oplossen.

Of er andere dingen ook niet 100% werken, weet ik nog niet.

Ik heb geprobeerd om via Systeembeheer ---> Services handmatig de Firewall te starten, maar dan krijg ik weer een foutmelding: Fout 1068 - Afhankelijkheidsservice of -groep kan niet worden gestart.

Verder heb ik Hitman Pro een keer laten lopen, Windows Registry Repair Pro en CCleaner. Maar het probleem blijft zich voordoen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Ik zou je heel dankbaar zijn.

Misschien is dit van belang: volgens mij is het begonnen toen ik me "verbindbaar" wilde maken voor een torrent-site. Ik ben toen met de poorten aan het prutsen geweest, ik heb toen poort 37958 geopend voor utorrent, maar na geen succes heb ik deze poort weer gesloten.

Hier kreeg ik toen wat antwoorden op waar ik weinig mee kon, en toen heb ik dit nog "ontdekt"

Als ik bij het tabblab Afhankelijkheid kijk, dan krijg ik de volgende fout: WBEM error features not available. Upgrade WMI to a newer build. Maar ik weet niet hoe dit moet...

Systeem herstel doet het inmiddels weer
 
Laatst bewerkt:
Doe het volgende:
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
Houd een XP installatiecd bij de hand met de XP versie die hoort bij jouw pc:
XP Home (met SP2 geïntegreerd, als je die ondertussen geïnstalleerd hebt)
XP Professional (met SP2 geïntegreerd, als je die ondertussen geïnstalleerd hebt)

NB: Het gaat hier niet om herstel-cd's of recovery-cd's, ik bedoel hier volledige installatiecd's.

Als je wel een XP installatiecd hebt, maar nog geen versie met Service Pack 2 geïntegreerd (ook wel 'geslipstreamed met Service Pack 2' genoemd), dan kan je een installatiecd bouwen waarin Service pack 2 wordt geïntegreerd m.b.v. nlite.

Service pack 2 voor XP Nederlands: link
Service pack 2 voor XP Engels: link

Succes,

Tijs.
 
fire wall etc.

Ok zuillen effe aan de slag gaan alvast bedankt

:thumb: :thumb:
 
Hebben het probleem nog niet onder de knie.

We zoeken verder maar als er mensen zijn die een goede oplossing weten horen we het graag.

:thumb: :thumb:
 
Als je (via Start -> Uitvoeren -> services.msc ->[aanklikken Windows Firewall, rechstklikken erop, Eigenschappen kiezen -> tabblad Afhankelijkheden]) nakijkt waar de Windows Firewall van afhankelijk is dan zie je dat het is zoals in de bijlage te zien is.

Er zijn dus 3 services bij betrokken:
1. Network Connections
2. Windows Management Instrumentarium (WMI)
3. Remote Procedure Call (RPC)

Kijk dus (via datzelfde services.msc) na welke van deze 3 services momenteel niet gestart zijn.

Is dat alleen WMI, dan lijkt die nageïnstalleerd te kunnen worden via:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\inf
Rechstklikken op het bestand wbemoc.inf, en kiezen voor Installeren.
De installatieCD van XP bij de hand houden, want de kans is huizenhoog dat er bestanden van nodig zijn. Die installatieCD moet wellicht met Sp2 geïntegreerd zijn, als Sp2 reeds op je systeem geïnstalleerd is. Zie vorige instructie hoe zo'n Sp2 geïntegreerde installatiecd te bouwen, indien niet beschikbaar.

Hopelijk werkt dit voor je.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • afhankelijkheden.JPG
    afhankelijkheden.JPG
    43,5 KB · Weergaven: 19
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan