Firefox 2.0.0.2pre

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voldemort

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2006
Beste mensen,

Ik heb zonet automatisch Firefox 2.0.0.2pre binnengekregen. Dit zonder dat ik er wat van wist. Nu zijn mij vragen:

1) Hoe heeft Firefox dat kunnen installeren als Firefox onder /opt/firefox is geïnstalleerd, een map die enkel bewerkbaar voor root is, waarom heeft ie dan toch kunnen update'en (ik ben uiteraard niet als root ingelogd)?

2) Komen er zo nog pre versies voor 2.0.0.2?

3) Zijn pre versies als alpha versies, of eerder beta versies?

4) Zullen die pre versies automatisch verder update'en naar de rc versies en uiteindelijk naar de 2.0.0.2

5) Zijn deze pre versies stabiel?

6) Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik deze dingen nooit meer krijg? Of juist altijd?

7) Kan ik nergens instellen dat Firefox moet verwittigen alvorens te update'en? (bij Voorkeuren is dat disabled, Firefox is geïnstalleerd door de .tar.gz uit te pakken en te kopieren naar /opt/firefox (en dit was niet de source)).

Ik heb nu via about:config iets veranderd zodat ik daar wel dingen kan aanpassen (don't ask me what). Alleen heb ik nu nog deze vragen:

1) Hoe heeft Firefox die nieuwere versie kunnen installeren als Firefox onder /opt/firefox is geïnstalleerd, een map die enkel bewerkbaar voor root is, waarom heeft ie dan toch kunnen update'en (ik ben uiteraard niet als root ingelogd)?

2) Komen er zo nog pre versies voor 2.0.0.2?

3) Zijn pre versies als alpha versies, of eerder beta of rc versies?

4) Zullen die pre versies automatisch verder update'en naar verdere pre ofzo versies en uiteindelijk naar de 2.0.0.2

5) Zijn deze pre versies stabiel? Hoe stabiel? Zijn dit die nightly versies?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan