firefox-addon pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belinda S

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Tot voor kort had ik rechts onder in het scherm van firefox een addon pictogram staan van No Script.
Hiermee kon ik een webpagina bijv. tijdelijk toestaan of eventueel definitief toestaan.
Dit pictogram is nu verdwenen.
Op de site van Firefox worden allerlei zaken genoemd hierover maar van alles geprobeerd maar het lukt mij niet om de pictogrammen van de add ons terug te krijgen.
Geen nood zegt men bij Firefox, er is hiervoor een add on! - nl. Status-4-Evar.
Ook deze geladen maar er gebeurt eenvoudig niets, geen picogram te bekennen van mijn add ons.
Alleen het pictogram van AdBlock Plus staat nu rechts boven aan - stond links onder -
Had toch erg graag het pictogram van Bo Script en zijn mogelijkheden terug.
Ik werk met W7 en Firefox 29
Kan iemand mij hierbij helpen waarvoor bij voorbaat mijn dank.

Belinda

Ik ben ook niet erg blij met de nieuwe firefox, mijn add-on balk onderaan is ook verdwenen. Alles staat nu bovenaan en dat kun je aanpassen door op de 3 streepjes rechtsboven te klikken en op aanpassen drukken. Dan moet het lukken.

Doe eens (in Firefox) Alt-L en kijk of je onder Zijbalk 'm alsnog kunt aanzetten.
Ook kan het zijn dat er ergens in het menu aparte instellingen zijn te doen voor puur NoScript, waarmee je dan (hopelijk) op de een of andere manier de zijbalk weer kunt activeren.

Tijs.

Met deze addon voeg je de addon werkbalk gewoon weer onderaan de pagina toe. Bij "Aanpassen" in het menu met die drie dikke streepjes onder elkaar sleep je dan de gewenste addons naar de onderste balk.
https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/the-addon-bar/

5lwcgi.jpg

Laatst bewerkt:
Beste ZX81 (wat komt mij dit bekend voor uit mijn eerste ervaringen uit de jaren 80 - Sinclair was toch zijn naam)
Wat betreft je oplossing, zoiets had ik ook al geprobeerd, het vervelende is dat van mijn 8 add ons er maar drie getoond worden.
AdBlock - DownloadHelper en Ghostery
Nu zie ook dat ik bovenaan mijn menubalk niet meer zie.
Met Alt-L komt die wel tevoorschijn maar verdwijnt daarna weer.
Er moet iets zijn om die menu balk permanent aanwezig te laten zijn, weet niet meer wat dat is.
Het andere advies om met ALT-L te werken klopt wel en de zijbalk geeft alleen Bladwijzers en Geschiedenis.
Ook het installeren van The Addon Bar werkt niet zoals ik had verwacht, ik doe waarschijnlijk iets niet goed.
Tot nu altijd prettig gewerkt met Firefox maar deze "verbetering" hoeft voor mij niet.
Zijn alle verbeteringen en aanpassing ook echt verbeteringen voor de simpele gebruikster?
Ik had alleen graag NoScript weer onderaan het scherm.
Alvast bedankt voor de hulp en tijd.
Belinda

Zoals je ziet in het plaatje dat ik bijvoegde werkt het goed. Ik heb dat gedaan naar aanleiding van je vraag en het was binnen een minuut in orde. Je zult dan inderdaad zelf iets niet goed doen.

Beste Edmoor,
Als ik bovenaan op de drie streepjes klik en dan op aanpassen zie ik maar 3 addons verschijnen terwijl ik er 8 heb.
Heb geprobeerd om het pictogram van DownloadHelper naar beneden te slepen maar ik kreeg alleen een rondje met een streepje erdoor te zien.
Ik kan dit pictogram nergens naar toe slepen.
Ik zie nu wel onderaan een balk met links een kruisje en als ik daar op ga staan dan komt de tekst Ad-Onnbalk
Nu nog de gewenste addon pictogrammen daar te krijgen.
Wat kan ik fout gedaan hebben?
Misschien heeft u ook een oplossing voor het weer blijvend zichtbaar maken van mijn menubalk bovenin.
Met Alt-L komt die even te voorschijn maar verdwijnt daarna weer.
Vast bedankt voor de hulp en een prettige avond verder.
Belinda

Het is inderdaad wellicht wat lastig en een plaatje zoals hieronder zou daarbij kunnen helpen. Nadat je op aanpassen hebt geklikt kun je een icoontje uit het gedeelte waar de pijl boven naar wijst slepen naar de door de add-on aangemaakte werkbalk waar de onderste pijl naar wijst.

Misschien dat dat aan de bovenkant ruimte geeft aan meer icoontjes die je daar verwacht en die dan zullen verschijnen waarna je dezelfde actie kunt herhalen.

714o3r.jpg

Laatst bewerkt:
Goedemorgen Edmoor,
Zoals u het beschrijft heb ik het nu ook geprobeerd.
Ik krijg na op aanpassen geklikt te hebben hetzelfde als uw voorbeeld.
Alleen klikken op het item in uw voorbeeld gaat niet, er komt een handje te voorschijn en daar kan ik niets mee.
Geen pictogrammen van mijn Add-ons te zien en er valt dus niets te verplaatsen.
Alleen een pictogram van AdBlock zie ik.
Begrijp nog steeds niet waar de pictogrammen zijn gebleven van mijn andere Add-ons
Wat nu wel gelukt weer gelukt is is om mijn menu balk bovenin terug te krijgen.
De vraag blijft dan ook hoe krijg ik op de add-on werkbalk het pictogram van No Script terug.
Dit is voor mij belangrijk omdat ik hiermee zelf kan bepalen welke webpagina's tijdelijk of permanent worden toegestaan.
Dat de ontwikkelaars van Firefox steeds iets nieuws bedenken en ruimte willen maken voor gebruik op tablets en telefoons begrijp ik best maar ik werk nog altijd met een gewoon scherm.
Ik heb op internet al vele vragen hierover gelezen en het blijkt dat veel mensen met hetzelfde probleempje zitten.
Misschien dat de ontwikkelaars hier iets op kunnen bedenken.
Tot nu dus niet gelukt maar daarbij teken ik aan dat ik slechts een eenvoudige gebruikster ben met niet al te veel kennis van dit soort zaken.
Vriendelijke groeten,
Belinda

Sleep dat Adblock Plus icoontje eerst eens naar onderen in de nieuwe taakbalk en kijk of je dan bovenin een icoontje ziet verschijnen dat je zoekt. Dat bedoelde ik met dat er dan misschien ruimte voor komt.

Laatst bewerkt:
Helaas ook dit lukt niet - het icoontje is niet te verplaatsen.
Als ik met rechts erop klik dan krijg ik oa. twee opties - verplaatsen naar menu en verwijderen van werkbalk.
Ik doe exact wat u voorstelt maar het wil bij mij gewoon niet werken.
Waar zit bij mij de fout - begrijp er niets van.
Belinda

Je moet er ook niet op klikken. Je moet 'm slepen.

nog even ter aanvulling - nu staat Javascript uit en alle webpagina's klagen hierover.
Met No Script kon ik dat eenvoudig opheffen door de webpagina tijdelijk of permanent toe te staan.
Vandaar dat NoScript voor mij van groot belang is.
JavaScript aan te zetten voor alles wordt door de deskundige ontraden - vandaar NoScript

Ik heb nog even op mijn XP computer gekeken en daar staat alles zo als het altijd is geweest.
Zie schermafbeelding.

Goedemorgen Edmoor,

Het probleem is opgelost !
Dank voor uw hulp en geduld in deze.
De oplossing was om via Revo uninstaller alles van firefox te verwijderen en daarna opnieuw te installeren.
Daarna volgens uw instructies alles uitgevoerd en het wonder is geschied.
Alles is weer als vanouds, mijn weekend kan niet meer stuk.
Nogmaals mijn hartelijk dank voor uw geduld.
Prettig weekend gewenst,
Belinda

Graag gedaan Belinda. Maar dan hebben we het toch samen opgelost.
Goed gedaan dus :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan