Firefox beter explorer ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

magnum2

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2007
Wat zijn de voordelen van firefox ten opzichte van explorer??? raden jullie me aan wel of niet voor deze brwoser te kiezen?

Laat het me horen met goede argumenten! BEDANKT

werkt sneller,
gebruikt minder geheugen
veiliger

gebruiken mensen nog ie ? ;)
nee firefox vind ik better zekker na ie 7

Heb beide op mun pc. Ik gebruik FF omdat het sneller werkt, en minder last van spyware.
Mijn vrouw gebruikt IE omdat ze blond is.

ik heb het nu ook geïnstalleerd werkt prima op het eerste gezicht :)

2 vragen nu, hoe werken die tabs bij firefox, want links opent hij automatisch in een tabblad maar zelf 1 aanmaken ben ik nog niet achter hoe dat precies zit :(

en vraag2 is hoe verwijder ik inet explorer ik kon hem niet in mn lijst vinden bij configuratie-->software

IE gewoon op de pc laten staan. Voor Windows Update heb je IE nodig.
Ook niet alle pagina's openen met Firefox, al zijn het er weinig.
Verwijder gewoon de koppeling van je bureablad. Dan kan je hem nog altijd starten vanuit je snelstartbalk of programma's.

2 vragen nu, hoe werken die tabs bij firefox, want links opent hij automatisch in een tabblad maar zelf 1 aanmaken ben ik nog niet achter hoe dat precies zit :(

Dit is wat de echte leete mannen doen als ze een site in Firefox ingeven:

Ctrl-T, F6, URL intypen, Enter

Tabblad sluiten: Ctrl-W

Wigi

Kijk dat is een handige tip ;)

khad nog een vraag! bij inet explorer kon je wel snel via eigenschappen cookies e.d. verwijderen. hoe zit dat bij firefox ?

Deze week IE7 gedowned en geprobeert. Het is m.i. niet meer dan een reden om bij FF2 te blijven. Zal wel een kwestie zijn van wennen, maar kennelijk leer ik erg langzaam deze week.

Mozilla rules :thumb:

Daarbij kun je bij FF talloze add-ons toevoegen, de ene nuttiger dan de andere, maar het voorbeeld in mijn bijlage zie ik IE7 nog niet doen.

https://addons.mozilla.org/firefox/1937/previews/

Bijlagen

• Clipboard01.jpg
    Clipboard01.jpg
    88,2 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Deze week IE7 gedowned en geprobeert. Het is m.i. niet meer dan een reden om bij FF2 te blijven. Zal wel een kwestie zijn van wennen, maar kennelijk leer ik erg langzaam deze week.

Mozilla rules :thumb:

Daarbij kun je bij FF talloze add-ons toevoegen, de ene nuttiger dan de andere, maar het voorbeeld in mijn bijlage zie ik IE7 nog niet doen.

https://addons.mozilla.org/firefox/1937/previews/

Moet je beter kijken :D in IE7 naast je favorieten knop zit een knop met 4 vierkantjes. Die doet hetzelfde

Probeer eens te kijken bij Tools (of extra's) en dan Options (of opties) en check ff wat er zo nu en dan gewist kan en eigenlijk ook moet worden..

En je hebt IE nog nodig als je iets moet gebruiken waarvoor ActiveX nodig is.
Bijvoorbeeld een online scan oid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan