Firefox gebruikers kunnen mijn site niet goed weergeven

Status
Niet open voor verdere reacties.

weites

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2005
Hallo iedereen

ik heb een site gemaakt in Frontpage 2003, alles werkt perfect, veel hits, zeer tevreden allemaal.

Maar ik krijg alleen van Firefox modzilla gebruikers klachten en kritiek, dat zij niet alle java onderdelen kunnen zien en gebruiken.

Ook heb ik een 2tal powerpoint presentaties op mijn site staan, en ook hier, je raadt het al, alleen Firefox modzilla gebruikers kunnen deze powerpoint presentaties niet zien.
Moet ik nu voor deze gebruikers mijn site aanpassen, zo ja, hoe? Moet ik geen powerpoint toepassen, of is hier een trukje voor?
Moet ik dan maar geen java meer toepassen?

Of moet ik deze gebruikers negeren, want ze zijn toch nog ver in de minderheid.

Wie geeft advies?

met vriendelijke groet

fred.

Geplaatst door weites

Of moet ik deze gebruikers negeren, want ze zijn toch nog ver in de minderheid.

fred.

Hmm.. Stijgt rap hoor ;).

Java zou opzich geen probleem moeten zijn; die plugin is wel te downloaden.

Powerpoint is weer een hardstikke puur MS-techniekje dus die zou ik er wel uit halen als ik jou was.

Wat is de url naar je site?

url

de link naar mijn site is www.weites-beleggen.nl

ik zal een paar puntjes aangeven, welke door firefox gebruikers niet goed worden weergegeven:
het laden van de site is zowiezo al trager.

home page, buttons bovenin. (add block plugin uitschakelen, dan is het goed)

opties pagina: hier staan 13 java scripts tellers, deze werken niet onder firefox.

Pop-up venster sluiten en toevoegen favorieten werkt niet.

Service: de powerpoint presentaties werken niet, je krijgt een leeg scherm.

Het presentatie menutje loopt te ver naar beneden, zodat sluiten niet meer zichtbaar is.

Zijn hier oplossingen voor, of moet ik alles aanpassen?

fred (www.weites-beleggen.nl

Ik heb om dit probleempje te omzeilen als een van de firefox extensies ieview 1.2.1. geladen.Dan kun je met 1 muisklik overgaan van FF naar IE (en via het kruisje rechtsboven weer terug naar FF).
De site laadt snel genoeg overigens.
De oranje popups vind ik persoonlijk erg storend omdat ze over tekst heen gaan staan. Verder een prima site!

firfox

Dank voor je reactie en uiteraard dank voor je compliment.

Kan ik op mijn site vermelden, dat er "iets" gedownload moet worden, wat bedoel je hier mee, wat is het adres om dit te downloaden.

Wat denk je, ben ik er dan af, of moet ik mijn site alsnog gaan aanpassen?

De popup schermpjes gaan er vanavond af, was slechts een probeersel.

De tellers op de optie pagina moeten uiteraard wel werken.

Nogmaals dank, en ik hoop, dat je een download link wilt plaatsen.

fred@weites.nl

Neen weites. Die extensie kunnen firefoxgebruikers binnenhalen. Jij hebt er niets aan om ze in je site te zetten. Je kunt natuurlijk wel een tip opnemen voor firefoxgebruikers en daarin wijzen op deze mogelijkheid.:thumb:
Hier is ieview 1.2.1. te vinden: https://addons.mozilla.org/

firefox

dank voor je reactie.

Je hebt mijn woorden verkeerd begrepen, met de link plaatsen bedoelde ik uiteraard: wil je me de link geven, dan kan ik deze op mijn site vermelden.

Sorry voor mijn verkeerde weergave.

De bedoelde link ga ik nu op mijn site zetten.

Verder kom ik Modzilla firefox gebruikers eerst niet tegemoet.

nogmaals mijn dank

fred

mozilla firefox

nogmaals een reactie:

alle popup vensters heb ik inmiddels van mijn site verwijderd.

ik heb zelf nu ook Mozilla firefox op mijn beide computers staan, met uw aanbevolen link:
ieview 1.2.1. te vinden: https://addons.mozilla.org/

Nog steeds werkt
a: de teller(s) op de optie pagina niet

b: de powerpointpresentaties op de service pagina niet.
Kunt u aangeven, welke addons ik nog meer moet downloaden van de mozilla site?

www.weites-beleggen.nl

Met dank

fred.

Dat weet ik zo niet. er zijn geen specifieke extensies om sites leesbaar te maken voor firefoxgebruikers. Zoals je nu zelf kunt zien verschillen opmaak , lettertype en -grootte en kleuren ook tussen IE en FF.
Over het algemeen heb ik geen enkele moeite met sites die in IE gemaakt zijn. Ook java zou moeten werken.
Wellicht is het handig om ook de extensie launchy 3.9.0 te laden.

Ik zie trouwens dat de ticker gewoon loopt in firefox. Alleen de desktoppresentatie start niet op. Wat daaraan te doen is weet ik helaas niet!
Sterkte met je site ;)

reactie

bedankt voor je reactie.

ik heb de home tekst iets aangepast (linkerzijde webmaster tekst) om firefox gebruikers te attenderen.

Op de home page loopt de ticker wel, de teller op de optie pagina loopt niet.

Onder de button "expiratie" op de optie pagina zitten nog 12 tellers, deze lopen ook niet.

jammer. www.weites-beleggen.nl

fred.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan