Firefox icm Sitecom X6 N900 router

Status
Niet open voor verdere reacties.

posco

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2010
Vooraf:
Misschien hoort deze vraag thuis onder de noemer "routers", als dat zo is kan de mod deze dan herplaatsen ?

Probleem:
Ik gebruik Firefox (up-to-date) onder Win7 (ook up-to-date) en heb vanaf het UPC modem (Technicolor) sinds twee weken een router van Sitecom, de X6 N900.
De desktop PC's zijn bekabeld en het wifi gedeelte van de router is uitgebreid met een N300 wireless ceiling, vanwege het bereik in en buitenshuis (veel betonijzer e.d.).
Wifi-component van het modem is uitgeschakeld en staat in bridge-mode.

Als ik een pagina wil openen duurt dat enorm lang, ook verversen kost bijna een kop koffie. Alle opties die Firefox aangeeft heb ik gebruikt, PC's worden o.a. met CCleaner geschoond.
Om te testen of het aan de verbinding ligt, heb ik een laptop bekabeld aan het modem gehangen en die is supersnel, ligt dus niet aan het modem.
Probleem deed zich niet voor met vorige router, de WL-351.

Mocht er iemand meer info nodig hebben om een oplossing te bedenken, laat het weten.

Gr.,

posco (oftewel Ed)

Mik (goedemorgen en dank voor de snelle reactie).

Stomme vraag, maar beter als een niet gestelde:
Gaat dit (een ander kanaal) ook op voor het bekabelde deel van mijn netwerk ?

Pagina komt gewoon voor, inhoud duurt erg lang.
Test gedaan (duurde ook lang) ping 10 ms, download 13.53 en upload 10.44

Wat me net te binnen schiet, bij mijn oude router (de WL-351) had ik alle randapparatuur en andere PC's een vast IP adres gegeven, nu is dat niet het geval, behoudens de netwerkprinter.
Kan dit de vertraging veroorzaken ?

Nee, wel ip conflicten. Zit je in het zelfde netwerk? Welke range heeft de dhcp server? Welke ip adressen wijs je toe aan die hosts?

Ja, ik zit in het zelfde netwerk, range is van 100 tot 200. De netwerkprinter zit bijv op 100 en deze PC (waar ik de router mee beheer) zit op 103.

Geef de apparaten die jij een ip geeft eens een ip buiten de range, als je die printer niet wilt aanpassen ivm configuraties op andere pc's zou ik die range met 1 verhogen. zodat die op 101 - 200 komt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan