Firefox/Internet explorer download "deel" en dan stopt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hjthelper

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2006
Hallo,

Ik heb altijd dit probleem gehad, zelfs na een volledige format:

Als ik kleine, of grote (hoewel het vaker bij 50/100mb+ bestanden gebeurd) download, of het nou via Internet Explorer of Firefox is, download hij een deel, en "stopt" dan. Hij blijft gewoon staan met snelheid <x> en met hoeveel mb van de hoeveel mb hij was, maar hij loopt niet op, er gebeurd gewoon niks meer... Kan wel de download dan weer annuleren en opnieuw starten, soms lukt het dan wel helemaal, maar soms vertikt ie het ook gewoon om een bestand ofzo volledig te downloaden...

Iemand een oplossing?

Alvast bedankt,

WinXP SP2
Nvidia 7800GS
1Gb RAM
AMD x64 3000+

Is dat met één programma of echt altijd? Ook van verschillende bronnen?
Anders eens een download manager proberen..ik zou het verder niet zo weten!

met allerlei verschillende bestanden, soms wel, soms niet.. http EN ftp, rar, zip, avi, wmv, mp3, exe, alles...

En download manager zie ik echt niet zitten... :(

Jij zegt dat het vaker bij grotere bestanden plaats vind. Ik vraag mij dan toch af of jou verbinding stabiel is en niet af en toe uitvalt? Zit je achter een router? Modem en/of router al gereset. Bij je provider kunnen ze overigens kijken of er sprake is van het verlies van pakketjes d.m.v. het uitlezen van je modem.Dowload hier eens 100MB om te kijken wat er gebeurt.

Ik gebruik Wanadoo Family (heet nu Orange volgens mij)
Ik maak ook gebruik van nieuwsgroepen via Newsleecher, en heb daar geen problemen. Niet met bestanden van ~100mb-1gb, maar ook niet met bestanden die 4-8gb zijn...

Daarbij zit dus die Wanadoo Livebox, die volgens mij ook als router dient, maar dat weet ik niet zeker... Hij is iig van januari 2006. Aankomende januari kunnen we ook weer opzeggen, en dan stappen we over naar XMS glasvezel.

EDIT: Heb net de test gedaan, bij 39% stopt ie. Hij loopt niet vast ofzo, alleen de snelheid en hoever hij is blijft staan... Maar vastlopen doet ie dus totaal niet... heel vaag...

Plaatje:
screendownprob1nb8.jpg

Laatst bewerkt:
Dan maak je waarschijnlijk gebruik van een Payserver om je bestanden uit de nieuwsgroepen te halen. Ik denk echt dat je een probleem met je verbinding hebt gewoon.

En wat kan ik daar aan doen? Gewoon bellen en dan wat zeggen?

Kvind ISP klantenservice sowieso al bagger, dus moet wel goed weten wat ik moet zeggen, anders krijg ik weer dat gezeik van ja verwijder virusscanner en firewall want uitschakelen heeft geen zin en zet norton erop (Norton SUCKS imo:evil::evil:)
Altijd heel gedoe daar :P

Dussss.. Wat moet ik precies zeggen?

Wat ze bij mij gedaan hebben is het uitlezen van het modem om te kijken of er geen pakketjes verloren gaan. En ja, veelal zijn klantenservices niet zo best daar kent iedereen de verhalen over al ben ik over die van Casema redelijk te spreken. Ze komen inderdaad vaak met verhalen over firewalls en dergelijke maar daarmee kan je ze voor zijn natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Mmm nja dan zal ik deze week maar es gaan bellen dan :P

Bedankt iig, jullie horen het nog.

Heb ze nu aan de lijn. Geen pakket verlies tot moden... Ge probeerd met ping -n 100 192.168.1.1 en daar ook geen verlies..

Vroeg die of ik spyware e.d. had.. Ook niet... Nja nu ffe wachten pakt ie wat en stuurt ie het naar technische dienst... We shall see :P

Oke nja... toen kwam het firewall verhaal :P Ffe gezegd dat ik al met schone Windows installatie heb geprobeerd.. (Klopt ook) en toen kwam het met laptop ffe proberen aan dezelfde verbinding of het daarmee ook is... Nja dus dat proberen en anders weer het gezeik met opnieuw bellen... (80 cent p/m.. 16 minuten gebeld!)

Tja, dan ben je iets verder en weet je dat de lijn okay is. Nu maar even wachten op de technische dienst!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan