firefox met muziek

Status
Niet open voor verdere reacties.

tbiekens

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Beste mensen.

Ik heb een site gemaakt (www.thebie.nl) met muziek op de achtergrond en animated gifs. In IE wordt dit netjes weergegeven maar in Firefox wordt er geen muziek ten gehore gebracht en de animated gifs doen het niet. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen.
Besturingssysteem is Windows XP Home edition. Ik heb het overigens op verschillende plekken met firefox geprobeerd maar met hetzelfde resultaat.

Groet

Theo

Je gebruikt momenteel een code die alleen door IE wordt ondersteund.
Als je onderstaande code gebruikt wordt de muziek zowel in IE als FF goed afgespeeld.
Bovendien is er dan een bedieningspaneeltje zichtbaar zodat bezoekers de keuze hebben om de muziek te stoppen, zachter te zetten, opnieuw te starten etc. - zie bijlage.
Die keuze is er nu niet en dat is voor veel bezoekers een reden om de site zo snel mogelijk weer te verlaten.
PHP:
<html>
<head>
<title>Muziek</title>
</head>

<body>

<object id="MediaPlayer" height=46 width=280 classid="CLSID:22D6f312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95" 
standby="Loading Windows Media Player components..." type="application/x-oleobject" 
codebase="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,7,1112"> 

<param name="filename" value="muziek.mp3">
<param name="Showcontrols" value="True">
<param name="autoStart" value="True">

<embed type="application/x-mplayer2" src="muziek.mp3" name="MediaPlayer" height="46" width="280"></embed>

</object>

</body>

</html>
Uiteraard moet je op de TWEE plaatsen (één voor IE en één voor Firefox) waar nu muziek.mp3 staat je eigen titel zetten.

Waarom je animated gif's niet werken weet ik helaas niet - bij mij werken ze in IE en Firefox goed..

Guus.

Laatst bewerkt:
Graag gedaan.
Ik raad je aan nog wel even de code < bgsound src="" loop="4"> uit het bestand Homepage_site.htm te halen, want in IE hoor ik beide muziekjes nu door elkaar. :)
In Firefox werkt het goed.

Guus.

Instellingen nu juist

Ik heb het aangepast en het is nu niet zo chaotisch.
Nog bedankt voor de mooie en elegante oplossing.

Groet

Theo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan