Firefox niet meer aan de praat te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Ten eerste:HARTELIJK GEFELICITEERD MET DE TIEN JAAR!!!!!
Na de laatste tijd een wat hakkelend bestaan,gisteren helemaal niet meer te gebruiken.Dus verwijderd en opnieuw gedownload .Echter zonder succes.
Wilt u mij helpen om de browser weer goed te laten werken?Tevens een vraag over documentatie.Is er een boekje in het nederlands over het gebruik van deze browser.Op internet is vrij veel te vinden,maar een boekje vind ik gemakkelijker.
bij voorbaat dank,Sytske

Bedankt voor uw razendsnelle reactie.Ik heb er echter niet veel aan.Als u mijn vraag nogmaals leest zult u zien dat ik ten eerste om hulp vraag om
a/ Firefox goed te laten functioneren.
ten tweede
b/ weet u een boekje in het NEDERLANDS over het gebruik van de browser?
Ik begrijp het wel;vakantietijd en dus onderbezetting en geen gelegenheid om binnenkomende post goed te lezen,kan gebeuren!
groet Sytske

Eventueel kun je eerst een backup maken van je huidige favorieten, cookies etc. Dit doe je met MozBackup (klik).

Als je firefox een de-installeerd.
Daarna met de windows zoek-functie alle mappen van firefox opzoeken en verwijderen.
Nu de verse download Firefox 3.5.2 (klik).
Installeren en firefox sluiten.
Nu met dezelfde MozBackup de settings terugzetten.

Succes.

Firefox niet meer aan de praat te krijgen

Dank voor uw antwoord.Deinstalleren en herinstalleren al eerder uitgevoerd .Maar ik ga het uiteraard herhalen zoals u adviseerd.Het programma MozBackup krijg ik wel geinstalleerd maar bij het starten van de backup krijg ik de boodschap dat ik Firefox eerst moet afsluiten voor dat de backup kan plaats vinden.Maar Firefox werkt niet(meer) en is dus niet af te sluiten.
graag uw advies,groet Sytske

Ok, kijk in de processen lijst even of firefox daar nog tussen staat.
Ctrl-alt-delete (taakbeheer)> processen.

Firefox aanklikken> proces beeindigen.

Nu mozbackup nogmaals proberen.
Na de backup en de-installatie van firefox niet vergeten om alle mappen van mozilla firefox te verwijderen.

Mijn afwezigheid heeft alles te maken met dat ik ook iets voor "the living"moet doen en zeker geen desinteresse.
Alles wat ik onderneem struikelt op dat ik eerst Firefox(wat niet werkt)moet afsluiten voor ik kan deinstalleren of Mozbackup toepassen.
Dus hoewel ik het niet zichtbaar kan maken,blijkt Firefox nog te werken.
groet Sytske

Herstart de pc in veilige modus.
De-installeer firefox.
Start de pc.
Installeer firefox.

Werkt dat?

Het spijt me,nee.Ik heb nu bij herhaling uw adviezen uitgevoerd.Bij het via veilige modus (dat ik uiteindelijk vond)verwijderen en er na weer installeren,was inderdaad Firefox weer even aanwezig,maar ook weer zo verdwenen.Ik kan natuurlijk met Internet Explorer verder werken.Maar ik ervaar Firefox als prettiger en wil het graag weer terug.Inmiddels zijn mijn persoonlijke gegevens in Mozbackup wel verdwenen
Laat nog eens een mogelijkheid van u er op los.

Wat bedoel je met dat firefox verdwenen is?

Ik heb nu alles wat de naam mozilla of firefox draagt van mijn schijf verwijdert.Nieuwe Firefox downloaden ging als een trein,ook het installeren voortreffelijk.Als ik dan launch krijg ik de boodschap dat ik eerst Firefox moet afsluiten!
Ik heb nu ook hulp gevraagd bij "firefoxdownloaden nl".Modelijk komen we er zo uit.

groet Sytske

Dan blijf ie in het register nog hangen.
Met regedit kun je ze opzoeken en verwijderen.

U bent de deskundige ,dus wil ik graag "regedit"toepassen,maar hoe en waar?
Trouwens uw logo is geweldig!Avitar heet dat geloof ik.
groet Sytske

:o:love:

Ok, de-installeer firefox en verwijder de hele map ervan.

Start> zoeken> alle bestanden en mappen> firefox
Verwijder de locaties die gevonden worden.

Start> zoeken> alle bestanden en mappen> mozilla ** !!
Verwijder de locaties die gevonden worden.

VOORZICHTIGHEID GEBODEN !! Als je niet durft, laat het dan aan een kenner over.
Start> uitvoeren> regedit [enter]
Bestand> Exporteren> Locatie "Mij documenten".intypen "Backup register".[enter]
Nu heb je een backup kopie van je register. Mocht er iets mis gaan, kunnen wealtijd terug.

Bewerken> zoeken> firefox [enter]
De regel die gevonden wordt, kun je gerust verwijderen met [ Delete].
F3 (= volgende zoeken).
Dit gaat vrij lang door en kunnen zomaar 50 of meer vermeldingen zijn.

Bewerken> zoeken> mozilla [enter].** !!
De regel die gevonden wordt, kun je gerust verwijderen.
F3 (= volgende zoeken).
Dit gaat vrij lang door en kunnen zomaar 50 of meer vermeldingen zijn.

Register mag je gewoon afsluiten. Hoeft niet apart opgeslagen te worden.
Herstart de pc. Werkt alles nog naar behoren/ Geen foutmeldingen?

Download de nieuwste versie firefox.
Installer deze en testen maar.

** !!
Wanneer je Mozilla Thunderbird gebruikt, laat dan de actie over mozilla achterwege.

Laatst bewerkt:

Hoewel geen pc kenner ziet dit er uitvoerbaar uit.Helaas wil ik hier de tijd voor uittrekken die ik momenteel niet.De"zorg"trekt zich niet veel van weekend aan.Maar ik houd u op de hoogte
Sytske

Kon toch niet wachten om actie te nemen.Hele procedure als door u aangegeven uitgevoerd.Maar....na downloaden(inmiddels de achtste)"geen istallatie mogelijk,eerst firefox sluiten".In taakbeheer firefox gesloten en installatie is nu wel uitvoerbaar.Maar het probleem blijft,starten van firefox nog steeds onmogeljik.
Ik ben maar zo vrij om mee te denken en stel voor alles (behoudens backup) uit uw vorig uitgebreid advies nog eens te herhalen.Wat is uw advies?
groet Sytske

Ik ben bang dat er nog 1 advies overblijft als je firefox wilt blijven gebruiken:
Formatteren en herinstalleren.
Blijkbaar zit er een hardnekkige fout in het proces-systeem van windows.

Maareh, kijk eens goed in je software lijst.
Start> configuratiescherm> Software.

Wat zit daar nog meer van mozilla?
Mozbackup? Chatzilla? Thunderbird?

Even een melding van iets aparts.Vergeten mijn pc uit te zetten en zodoende in slaapstand.Toonde na uren buiten gebruik Firefox zoals ik gewent ben,razendsnel en met al mijn bookmarks!
Na een ander programma gebruikt te hebben wilde ik weer terug naar Firefoxi,nee dus!Niet meer te vinden.Kunt u hier iets mee? Ik stel als ondeskundige,dan kunnen we toch ook daar vanuit werken?Dus uitgaande van het weer functionneren als heden morgen.
groet Sytske

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan