firefox of internet explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yep, daar gaan we weer:p
Altijd lastig om te vragen wat beter is daar je vaak persoonlijke meningen krijgt.
Firefox is wat minder vatbaar voor Spyware en aanverwanten maar het merendeel van de bestaande sites zijn voor IE geschreven. Men zegt dat Firefox sneller maar daar heb ik nog nooit wat van gemerkt alhoewel ik dat in het begin wel dacht.
Ik zou zeggen probeer ze beide eens en kies wat voor jou het beste is. Ik gebruik nog steeds gewoon IE....

Beide hebben voor en nadelen. Zal er een paar opnoemen:

Internet Explorer

Voordelen:

- Zit geintegreerd in Windows en start dus sneller op.
- Alle sites werken, hoe brak de HTML ook is.

Nadelen:

- Meer vatbaar voor virussen / spyware etc.
- Slechte ondersteuning voor CSS (Voor zover ik weet). Dus mensen die zich 100% aan de standaard houden moeten iets verzinnen waardoor de site ook goed in IE werkt.

Firefox

Voordelen:

- Veiliger
- Houdt zich aan de standaarden
- VEEL nuttige plugins
- Geen spyware e.d. meer!

Nadelen:

- Apart programma, is dus trager met starten
- Niet alle sites werken vlekkeloos

Mja, vast nog wel veel meer :p Probeer Firefox gewoon een week en als het beter bevalt dan IE :thumb: En anders is't gewoon uninstall en weg issie weer.

Even een stukje van de nieuwsluitjes op Helpmij;

Toen Firefox werd aangekondigd zagen veel internetgebruikers dit als het veilige alternatief voor Internet Explorer. De afgelopen zes maanden zijn er ook in de browser van Mozilla allerlei ernstige lekken ontdekt, en is het aantal gebruikers gestagneerd. Sommige mensen vragen zich nu af of het wel zo verstandig is geweest om over te stappen op een andere browser die mogelijk net zo onveilig is als IE.

Ach, overstappen.. je kan ze ook gewoon beide gebruiken :)

Ik zal vast over een tijdje wel weer Firefox gebruiken, maar IE gebruik ik voor Rabobankieren e.d. Want dat werkt dus niet goed in Firefox!

Moet ook een project voor school maken in XHTML 1.0 strict, dus dan moet het sowieso in Firefox getest worden.. want als het in IE werkt zegt het niks :p

Uitwerking van Breezer:

Opera:

voordelen: houd net zoals firefox verschillende spy-, en adware tegen, pop-ups idem, is gratis

nadelen: werkt traag (met het opstarten), en het opzoeken van dingen in de browser is soms zeer irritant

Avant:

voordelen: Zéér veel functies, je zou hem IE Pro kunnen noemen, omdat hij erop is gebaseerd, met meer opties...

nadelen: veiligheid is weer wat minder

Netscape:

voordelen: Werkt op engine van IE én Firefox, inloggen op mailbox (bv. hotmail) gaat bijna volautomatisch, net zoals Firefox veel pop-ups blokkades.

nadelen: de nieuwe versie (8.0) had in het begin de kritieke lek van Firefox overgenomen. Ik weet niet hoe het er nu voor staat. Ik denk wel dat er al een patch voor is...
Informatie van deze topic

Ik ben een lichte voorstander van Netscape, maar de veiligheid is raadselachtig...

ok bedankt mannen toch weer wat wijzer geworden vandaag - gewoon een kwestie van uitproberen dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan