Firefox offline na slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

quelsaa

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2010
Sinds vandaag vertoont mijn netbook (HP Compaq Mini CQ10-500 met Windows 7 Starter) kuren. Als ‘m uit de slaapstand haal, blijkt mijn browser (Firefox 3.6.13) plotseling op ‘offline werken’ te staan en kan ik geen verbinding meer maken met mijn netwerk. Pas na opnieuw opstarten is het probleem automatisch verholpen.

Lijkt me een Firefox-probleem in combinatie met Windows 7, want mijn laptop met Windows XP en zelfde browser heeft dit probleem nog nooit gekend.
Bovendien: als ik mijn netbook uit slaapstand haal en daar Windows Explorer opstart, bestaat het probleem ook niet.

Iemand ideeën of info? Bij voorbaat dank voor jullie moeite.

Hoi,

Eigenlijk zou het je niet moeten verbazen, want wat gebeurt er:

- Je zet je netbook in de slaapstand, terwijl Firefox nog actief is
- In de slaapstand wordt de internetverbinding verbroken en de netwerkkaart uitgeschakeld
- Je haalt de netbook uit de slaapstand, en Firefox is direct weer actief
- Echter, je netwerkverbinding moet op dat moment nog hersteld worden.

Resultaat is dus dat Firefox op dat moment constateert dat er geen internet beschikbaar is en meldt dat ......

Tja, klinkt logisch allemaal, maar zoals gezegd: het probleem doet zich nu pas ineens voor en als ik mijn andere laptopje dichtklap (Firefox + XP) gebeurt het tot op heden ook niet

Bovendien blijft het vreemd dat ik bij na die offline melding geen verbinding kan maken met mijn router en moet herstarten om dat wel verbinding te kunnen maken.

Je kan je verbinding niet gewoon herstellen door naar netwerk verbindingen te gaan ?

Nope, dat lukt dan inderdaad niet.
Terwijl als ik in dat geval overschakel naar Windows Explorer ik wel moeiteloos verbinding kan maken.

Daarom denk ik dat het iets met Firefox te maken heeft.

Laatst bewerkt:
Kreeg een verzoek van de moderator om dit item officieel te sluiten als mijn probleem inmiddels verholpen is, maar dat is het dus niet.

Sterker nog: het probleem doet zich juist af & toe voor. Gisteravond klapte ik bijvoorbeeld mijn laptopje dicht voor het slapen gaan en vanochtend gelijk weer internetverbinding.
Zojuist even halfuurtje dichtgeklapt en daarna opeens geen automatische verbinding.

Kortom, geen peil op te trekken.

Hoi,

Helaas ken ik Firefox te weinig om de oorzaak van 'veelvoorkomende' problemen makkelijk te herkennen.
Ik heb gegoogled op 'firefox offline modus', en 'firefox offline mode' en vond nogal wat treffertjes ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan