Firefox onthoudt wachtwoorden niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Ik heb een nieuw laptop aangeschaft. Firefox geinstalleerd, profielmap gekopieerd van oude laptop, en alles staat weer goed ingesteld, inclusief themes, extensions, bookmarks, etc.

Het enige wat ie niet meer doet, is wachtwoorden onthouden. Op blad Privacy in de opties staat alles aangevinkt: formulieren (doet ie overigens wel), wachtwoorden, cookies, etc. Voorheen vroeg Firefox altijd wat te doen met de wachtwoorden: 'Ja', 'nooit voor de deze site', en 'nu niet'. De vraag komt niet, en er wordt ook niets onthouden, behalve dan eerder ingevoerde tekst in formullieren.

Iemand een idee?

Nog wat aanvullende info: de opgeslagen wachtwoorden lijst is helemaal leeg gek genoeg, terwijl op mijn oude machine er aardig wat opstonden. Daarnaast staan er wel items in de lijst met "nooit opgeslagen wachtwoorden", zelfs van sites die ik op de nieuwe machine nog niet heb bezocht.

Hmm, liever niet. Want dan heb ik twee opties: óf een backup maken van het profiel, waardoor de kans bestaat dat het probleem niet wordt opgelost, óf geen backup maken en al mijn instellingen verliezen qua themes, extensions, bookmarks, etc.

Ik had gehoopt op een minder drastische oplossing..... :(

Weer wat nieuwe info: ik kwam net op het mozilla forum, om een oplossing te zoeken, en bij die site werd er wel gevraagd om het password op te slaan! Hij staat nu ook netjes in de lijst met opgeslagen passwords.

Maar waarom doet ie het dan niet voor andere sites, waar die het eerst wel deed?? Eén ervan is de webmail van XS4all. daar stond altijd mijn password ingevuld, en wat ik ook doe, nu lukt het niet meer.

Schiet mij maar lek.....

Kom ik net voor de 10de keer op die xs4all site vandaag, vraagt ie nu ineens wel om het password te onthouden!?!?!?

Ik snap er niks meer van..... Nu maar hopen dat ie dat voor een paar andere sites ook gaat doen.

Vraag is opgelost.

verhoog zei:
Hmm, liever niet. Want dan heb ik twee opties: óf een backup maken van het profiel, waardoor de kans bestaat dat het probleem niet wordt opgelost, óf geen backup maken en al mijn instellingen verliezen qua themes, extensions, bookmarks, etc.

Ik had gehoopt op een minder drastische oplossing..... :(

Hoe maak je een back up?

Dit staat hier:

C:\Documents and Settings\[username]\Application data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default

Gewoon kopiëren naar een veilige lokatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan