Firefox probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnd

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2004
Berichten
160
Ik gebruik al enige tijd firefox, super prog. Maar nu is er iets vreemds. De opstart pagina die ik gebruik heb ik beveiligd met een wachtwoord, het is een eigenstart.nl pagina met persoonlijke links, NMu kon ik eerst gewoon automatisch
inloggen met Firefox onthield het wachtwoord. Maar ineens onthoudt firefox niks meer. Ik wilde firefox verwijderen en opnieuw installeren om het probleem te verhelpen. Dit gaat allemaal goed. Dan instaleer ik opnieuw en dan zijn alle extensies en thema's er weer. ik heb ook de map verwijdert, en het register opgeschoondt.
hoe kan ik firefox totaal verwijderen!
 
Start FF en ga naar: extra->opties->privacy en klik daar op opgeslagen wachtwoorden en zet een vinkje in het vakje voor wachtwoorden onthouden

Succes:)
 
Laatst bewerkt:
Vinkje staat er al. Ook alle ww wisssen en zo is geprobeert. maar geen resultaat.
 
cookies / temp inetfiles enz. wissen.
Dat kan bij extra / opties / privacy.
Doet ie het dan wel na opnieuw instellen van je wachtwoorden?
 
Download Ccleaner.

Zorg ervoor dat je na installatie de standaard-instellingen gebruikt en verander vooral niets aan het vakje ''Advanced'. Je zult zien dat dit progje nog een hoop 'zooi' opruimt van Firefox.:)

Als je Firefox dan nog niet compleet kunt verwijderen kijk dan hier even. Je start Firefox op in 'safe mode', waarbij het standaard-theme en extension wordt geladen. Probeer elke extension één voor één te verwijderen totdat je erachter bent welke de oorzaak van je probleem is.:)
 
Laatst bewerkt:
Gedaan wat je zei, maar probleem blijft bestaan.
Hoe kan dat nou toch
 
Misschien dat je met je FF-profiel iets kunt doen. Daarin wordt nl. al je informatie opgeslagen wat betreft tabbladen, extentions.....bladwijzers....etc. Het zou kunnen dat je oude profiel tijdens de deïnstallatie niet wordt verwijderd.

Ik heb als enige account Firefox geïnstalleerd en het profiel bevindt zich (bij mij althans) in deze map:

C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles

Het is een map met de naam 0opvst48.default.

Als dit bestand nog aanwezig is op je computer, verplaats/verwijder deze dan naar een ander, willekeurig, mapje en probeer het dan weer 'ns. Als je Firefox nu weer opnieuw installeert maakt ie een nieuw 'kaal' profiel aan en valt niet weer terug op je oude settings.

Mocht het bestand op jouw computer niet in bovenstaande map voorkomen probeer het dan met de zoekfunctie op te sporen door te zoeken naar *.default :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi, Ik heb gedaan wat je zei, maar hij blijft terug vallen in de oude instellingen. Ik heb echt alles verwijderd.
 
Geplaatst door martijnd
Hoi, Ik heb gedaan wat je zei, maar hij blijft terug vallen in de oude instellingen. Ik heb echt alles verwijderd.

Toch weet de installatie nog 'beslag' te leggen op een oud profiel wat ergens op je harddisk staat. Ik zou nog een keer grondig zoeken naar *.default en ze niet verplaatsen, maar echt wissen. Ze belanden dan in de prullebak, laat ze daar voor de zekerheid nog even in staan totdat je probleem is opgelost.
Of het iets uitmaakt weet ik niet, maar je zou kunnen proberen om FF in een andere map te installeren. Maak eerst een mapje aan op c: en noem die b.v. Firefox. Tijdens de installatie kun je op een gegeven moment kiezen voor 'aangepast'. Hierin krijg je dan de mogelijkheid om het programma m.b.v. 'bladeren' in een ander mapje te installeren, in dit geval dus c:\Firefox.:)
 
Onderstaande is de oplossing:
Dank voor de hulp!!!

De profiel-map

De configuratiebestanden staan in de Profiel-map. Voordat je bestanden kunt gaan wijzigen, leggen we uit waar de profiel-map staat.
Bij Windows XP/2000 is het pad gewoonlijk %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\, waarbij xxxxxxxx 8 willekeurige karakters zijn. Kijk in C:\Documents and Settings\[User Name]\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles en de rest spreekt voor zich.

Bij Windows 95/98/ME is het pad gewoonlijk C:\WINDOWS\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\

Bij Linux is het pad gewoonlijk ~/.mozilla/firefox/xxxxxxxx.default/.

Bij MacOS X is het pad gewoonlijk ~/Library/Application Support/Firefox/Profiles/xxxxxxxx.default/.

Let op: Mozilla Firefox is in staat om met meerdere gebruikers te werken en dus ook met meerdere profielen. De padverwijzingen hierboven staan voor het profiel van de standaard-gebruiker dat automatisch aangemaakt wordt wanneer je Mozilla Firefox voor de eerste keer start. Je kunt meerdere profielen onderhouden door de Profile Manager te gebruiken.

%AppData% is een verkorte schrijfwijze voor 'Application Data' voor Windows 2000/XP. Om hier te komen, tik je %AppData% in het adresveld van de Windows Verkenner en druk vervolgens op Enter. Je wordt dan naar de eigenlijke map gebracht, gewoonlijk: C:\Documents and Settings\[Gebruikersnaam]\Application Data.
 
:thumb: Fijn dat het is opgelost! Blijkt het dus toch een profielenkwestie te zijn. Waar ik nog ff nieuwsgierig naar ben is waar op jouw pc dat oude profiel stond en wat de naam was. Geen .default kennelijk want daar had je al naar gezocht.:)
 
Ik heb ditL: %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles

als zoekterm gebruikt
 
Geplaatst door martijnd
Ik heb ditL: %AppData%\Mozilla\Firefox\Profiles

als zoekterm gebruikt

En daar stond wel een map met zoiets als xxxxxxx.default? Heb je de weergave van verborgen mappen en bestanden uitgeschakeld? Dat zou dan ook verklaren dat je met de normale zoekfunctie naar *.default niets hebt gevonden.:)
Had ik ook ff moeten aangeven.:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan