FireFox "save image as" directory bug

Status
Niet open voor verdere reacties.

veryferry

Gebruiker
Lid geworden
24 apr 2007
Beste HelpMij leden,

ik heb al een tijdje iets wat me dwars zit, en ik kan het maar niet op internet vinden.
Uitleg:

wanneer ik soms een plaatje op wil slaan dmv rechtermuisklik -> save image as, dan lijkt Firefox in veel gevallen zelf al te 'weten" waar ik deze wil opslaan.
In een paar gevallen klopt dit ook, maar lang niet altijd.
En soms is dit knap vervelend, bijvoorbeeld wanneer ik meerdere plaatjes aan het opslaan ben, en achteraf bleek halverwege het wegschrijfpad veranderd te zijn door windows.

Iemand enig idee hoe ik deze bug kan verhelpen?

Mijn dank!

Extra > Opties > tabblad algemeen > vinkje neer zetten bij "Mij altijd vragen waar bestanden moeten worden opgeslagen".

Bedankt...maar dit is het niet (volgens mij).
Als ik gewoon iets download via "save file", dan gaat ie wel altijd naar de gespecificeerde folder, maar het gebeurt juist wanneer ik "save image as" kies. Dan kom je gewoon in een verkenner-achtig venster om dan je plaatje op te slaan.
Hierin veranderd de folder dus regelmatig.

Heb hier iemand gevonden met hetzelfde probleem, maar nog steeds niet echt een oplossing kunnen vinden hiervoor:
http://support.mozilla.com/en-US/questions/887248

Als je "Save as" doet, gaat het "Venster" normaal gesproken naar de laatst geopende folder. Ik gebruik al jaren Firefox en ben het nog niet tegen gekomen.

Ja..ik ook. En normaal slaat ie ze in de laatst gekozen folder op. Maar bij mij gaat het dus nog regelmatig fout. Misschien heeft het iets te maken met het feit dat ik altijd veel tabs open heb.

Maar voor wat ik zo lees op die link zijn er veel mensen met het probleem.
Is ook iets van de laatste FF versie geloof ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan