Firefox sluit niet meer af

Status
Niet open voor verdere reacties.

metsu9

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2005
Berichten
52
Op mijn PC met Windows 7 is Firefox volgens mij gecrasht. Wat overblijft is twee geopende sites op een klein schermpje, dat links onderin staat als ik op het Firefox icoon in de taakbalk klik. Wegklikken van deze schermpjes lukt niet.
Ik heb Firefox weer geprobeerd opnieuw te installeren maar dit lukt niet omdat hij steeds aangeeft dat de bestaande versie eerst moet worden afgesloten. Dat lukt nu juist niet.
Ik kan Firefox dus niet meer afsluiten en verwijderen en daardoor dus ook niet opnieuw installeren. Ik vraag me af hoe dit is op te lossen.

Bert
 
Al geprobeerd via Taakbeheer-->Processen firefox.exe en plugin-container.exe te beëindigen?
 
Lijkt me simpel:
- start taakbeheer (Ctrl + Alt + Del, taakbeheer starten)
- ga naar de tab processen, klik firefox.exe aan en dan proces beëindigen
- doe een scan op virussen met een up to date scanner + firewall
- wat gevonden? probeer eerst virus te verwijderen, zo niet, sla deze stap over
- doet ie het nu wel? ga gewoon weer verder internetten.
- zo niet, herïnstalleer firefox en kijk of ie het doet.

probeer eerst dit maar.
 
Een hele simpele: De pc al eens herstart?
 
Nee, boven gegeven adviezen hielpen niet. Het probleem is nu toch ernstiger.
Bij het openen van zowel Mozilla als IExplorer en andee programma's gebeurt het volgende: Inplaats van het grote openingsscherm komt er in de taakbalk beneden een icoontje. Als ik daarop klik verschijnt een heel klein schermpje met het openingsscherm van het aangeklikte programma. Als ik klik op maximaliseren flitst dat schermpje naar rechts en is weg.
Ook vraagt Live mail als ik open steeds toestemming om wijzigingen aan te brengen. Klik ik op ja dan schiet het scherm weg.
Hetzelfde bij verschillende andere programma's.
 
Dat klinkt alsof het venster naar een 2e scherm gaat.

Doe eens windows-logo + P en dan "Alleen op computer". Helpt dat?
 
Hallo Henkie. ja en of dat helpt!
Het enige probleem blijft nu Firefox. Dat opent in een te lage resolutie (als ik het goed zeg).
Dat wil zeggen dat ik een bijna vierkant scherm krijg met slechts een deel van het Firefox-scherm in veel te grote letters. Andere programma's zie ik in de goeie resolutie.
Weet jij hoe ik Firefox weer op het goeie beeldformaat krijg. het is wel belangrijk want ik moet die browser gebruiken vanwege min werk.

groeten,
Bert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan