Firefox wel of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

SkyWarrior

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2003
Een tijd geleden heb ik Firefox eens geprobeerd. Opzicht een mooie browser, maar het grote nadeel vondt ik dat sommige websites niet goed weergegeven werden omdat ze gemaakt zijn voor IE. Dus toch maar weer IE gaan gebruiken daar werkt het tenminste. Laatst zag ik dat Firefox nu officieel is uitgebracht of zoiets dergelijks, zijn er nog verbeteringen aangebracht die de moeite waard zijn ?

Ik vind et nog steeds 3x nix. Ik kan op sommige sites niets posten (waaronder Gamer.nl) en vaak krijg ik op sommige sites een venster welke één of andere frameset wil downloaden.

Ook vind ik de browser niet echt snel. Plaatjes laden langzamer dan IE, terwijl ik die Turbo-functie in Firefox wel had aanstaan. Tabblad browsing vind ik ook helemaal nix, maar volgens mij kon je dat wel aanpassen.

Nee, voor mijn geen Firefox meer. IE werkt gewoon prettiger en om popups tegen te houden gebruik ik een aparte popup blocker en ik zorg er altijd nog wel zelf voor dat ik geen spyware krijg. :)

En voor de pop ups hebben we dan altijd nog de google toolbar;) teller staat nu op 1448:D Werkt perfect.

Ik gebruik alweer een paar maand Firefox.. bevalt veel beter dan IE vooral tabbed browsing en het automatisch popups killen is super :thumb:

Ook is het geen spyware meer krijgen bij bepaalde sites een verademing.. ook al klik ik nooit op "yes" bij het installeren van iets.. je krijgt altijd zooi binnen.

Tevens zijn er veel handige extensions zodat je makkelijk handige dingen kunt toevoegen (Gmail notifier, weer, proxy changer enz enz).

Echt superbrowser :cool:

Ik ben ook een grote fan van Firefox.
Het tab browsen is een verademing, niet meer tig venster die open staan en allemaal systeembronnen vreten.
Het is zo dat een hoop webontwerpers geen rekening houden met andere browsers als IE, erg kortzichtig vind ik, maar er is een handige extensie in Firefox, die een rechtermuisknop actie toevoegt waarmee je de huidige pagina kunt openen in IE.
Gelukkig hoef ik dat weinig meer te gebruiken ;)

1 dag

ik heb 1 dag firefox gehad...nou veel sites zien er anders uit. Dat vind ik dan weer lelijk. Want egt de meeste sites zijn voor IE gemaakt. dus IE bevalt mij nog het beste

Re: 1 dag

Geplaatst door Rimsic
ik heb 1 dag firefox gehad...nou veel sites zien er anders uit. Dat vind ik dan weer lelijk. Want egt de meeste sites zijn voor IE gemaakt. dus IE bevalt mij nog het beste

De sites waarvan jij zegt dat ze voor IE gemaakt zijn (en er in FF dus anders uit zien) zijn slecht geschreven sites. Als de sitemaker zich keurig aan de afspraken houdt, die gelden voor HTML (en aanverwante talen) dan ziet een site in IE er net zo uit als in FF.

@muurhond, heb voor de grap even startpagina van gamer.nl laten controleren, niet geheel foutloos zullen we maar zeggen.
http://www.htmlhelp.com/cgi-bin/validate.cgi?url=http://www.gamer.nl&warnings=yes

Ok das me duidelijk geen FireFox dus. Misschien dat die offciele release van Firefox beter was maar dat is dus niet zo. Ik wilde namelijk misschien overstappen omdat ik hier en daar wat had gelezen over de veiligheid die beter zou zijn. Maar het blijkt dus dat IE gewoon nog steeds het beste de sites weergeeft, dus blijf ik die gebruiken. En er zit in SP2 nog een popup killer ingebouwd ook.
I.i.g. dank voor de reacties.

Firefox bevalt mij uitstekend.
Sinds de installatie van deze browser is het aantal gescande spyware gedaald tot nul. Dus m.i. is het veel veiliger!
Ik merk ook dat een hoop sitemakers de boel aanpassen zodat ook Firefox gebruikers de site kunnen gebruiken.
Ik heb daar een hele discussie over gehad met een opleidingsinstituut en die waren eigenlijk al snel om.
Dus lang leve Firefox.
Maar het is als zoveel dingen in het leven;
zoveel mensen, zoveel meningen en dat is maar goed ook.
Het zou maar een vreemde eenheidsworst worden.
Allemaal dezelfde auto, telefoon, huis, televisie, eten, vrouw, man etc.

Fonz :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan