Firefox werkt niet meer naar update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Labbé

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
Eigenaardig probleem:
Nadat ik een update naar FF 2.0.0.5 heb gedaan werkt Firefox niet meer.
Ik krijg de volgende mededeling:

Kan geen verbinding maken

Firefox kan geen verbinding maken met de server op www.nu.nl.

* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer over
enkele ogenblikken opnieuw.

* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.

* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk beveiligd is door een firewall of proxyserver.

Internet Explorer functioneert echter prima

Kan iemand mij melden hoe dit te herstellen?

firefox volledig verwijderen, en de nieuwe versie downloaden kan helpen ... was mss een corrupte update !

Firefox helemaal gedeïnstalleerd, opnieuw gedouwnload en geïnstalleerd. Echter zonder resultaat. Moet dus iets anders zijn...

In dit soort gevallen kan je het beste even wachten op iemand die echt weet hoe e.e.a. moet worden opgelost. Tot die tijd (tenminste zo doe ik dat) de pc terugzetten in de tijd met systeemherstel en verder werken met de 2.0.0.4 versie. En die werkt uitstekend....

Het systeem terugzetten zou ik best willen, maar dat lukt ook niet.
Ik heb de rechten van Administrator, maar als ik systeemherstel wil starten krijg ik de mededeling

Restaurar sistema ha sido desactivado por una directiva de grupo. Para activarlo, pongase en contactp con su administrador de domino.

Ik ben op vakantie in Spanje en ondervind problemen met de computer in ons vakantiehuisje...

Het systeem terugzetten zou ik best willen, maar dat lukt ook niet.
Ik heb de rechten van Administrator, maar als ik systeemherstel wil starten krijg ik de mededeling

Restaurar sistema ha sido desactivado por una directiva de grupo. Para activarlo, pongase en contactp con su administrador de domino.

Ik ben op vakantie in Spanje en ondervind problemen met de computer in ons vakantiehuisje...
heb je mss een spaanse update binnengehaald ?

Of het een Spaanse update is geweest is me niet bekend.
Het betrof FF 2.0.0.5 (2007071317)
Maar ik heb FF geheel verwijderd en een nieuwe (NL) geïmstalleerd
Dus daar lijkt me het probleem niet te zitten.

Het één heeft volgens mij niets met het andere te maken. Je systeem terugzetten met systeemherstel heeft toch niets te maken met FireFox?

Het klopt dat het twee verschillende dingen zijn.
Maar je meldde dat jij dit soort dingen meestal oplost met systeemherstel.

Als ik dat echter probeer, dan krijg ik die spaanse melding, die volgens mij zoveel wil zeggen dat Systeemherstel door een systeembeheerder onmogelijk is gemaakt. Mij wordt verzocht contact op te nemen met de Administrator.
Nou, dat ben ikzelf, echter ik kan de mogelijkheid Systeemherstel te plegen nergens activeren.

als ik een update doe van firefoxn moet ik als ik de eerste keer op het net ga toestemming geven aan mijn firewall omdat dit eigenlijk voor uw firewall een nieuw programma is . zet de firewall eens uit en probeer eens of je op het net geraakt .

Ik heb de Windows Firewall al zodanig ingesteld dat hij FF moet accepteren.
Maar er draait ook Norton Internet Security op deze PC
Als ik die wil starten loopt Norton vast.
Ik heb wel de complete officiele cd en sleutel, maar als ik opnieuw wil installeren krijg ik de mededeling dat ik misschien de rest van mijn abonnement kwijtraak.
En dit is niet mijn eigen PC en dat wil ik de eigenaar van het vakantiehuis dus liever niet aandoen...

in msconfig de norton firewall uitschakelen bij het opstarten van de computer . als dan firefox werkt moet je de firewall van norton configureren

Quote: <<als dan firefox werkt moet je de firewall van norton configureren>>

Als ik Norton wil starten loopt hij vast.
Ik heb wel de complete officiele cd en sleutel, maar als ik opnieuw wil installeren krijg ik de mededeling dat ik misschien de rest van mijn abonnement kwijtraak.
En dit is niet mijn eigen PC en dat wil ik de eigenaar van het vakantiehuis dus liever niet aandoen...

Hoi !

Als NIS hebt geinstalleerd wordt, als het goed is, de Windows-firewall automatisch uitgeschakeld !

Die moet je dan niet meer inschakelen en proberen te configureren.

Goede raad: gooi die Norton-rommel eraf en installeer iets als Kaperski of NOD32.

Firefox loopt echt op de grootste barrels van PC's zonder problemen, dus......

Wil je NIS houden, dan de firewall daarvan configureren.

Uitgebreide handleidingen op het internet.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Avast gebruik ik nooit, maar kan er niets verkeerds over zeggen.

Succes,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan