Firefox

• Onderwerp starter Onderwerp starter Esje
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Esje

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2003
Bekend probleem met Firefox is dat het bij sommigen alleen als root gedraaid kan worden. Dat probleem heb ik ook, ik vond ergens een oplossing, namelijk dat je de map .phoenix in je homedirectory moet hernoemen maar ik HEB helemaal geen map genaamd .phoenix in mijn homedirectory en kan m ook nergens vinden. Ik draai Knoppix 3.3, geinstalleerd als debian-systeem.

Ik draai ook knoppix 3.4 hd install, en heb geen problemen met met het runnen als user. (ik heb de non installer versie gebruik en een symlinkgemaakt)

Bij mij heeft mijn profiel directory /home/user/.mozilla
.mozilla is een verborgen bestand die je kunt maken in het menu beeld van konqueror.

Jouw probleem ben ik nog niet eerder tegen gekomen, ben zelf ook nog erg een linux kneusje. :D

In je home-dir zou alleen profiel informatie moeten staan in een map genaamd .firefox (vanaf versie 0.8). Als je "ls -a" in de console typt in je home-dir krijg je alle bestanden en mappen te zien.

Voor een beter antwoord kan je toch beter naar het Knoppix forum gaan. Knoppix is toch niet hetzelfde als Debian en de kleine verschillen maken veel uit bij het oplossen van problemen.

Als je de kans ziet, ga dan over naar de 'echte' Debian. Je hebt dit soort triviale problemen dan zeker niet meer en meer controle over je systeem. Het vereist wel het nodige doorzettingsvermogen, maar is zeer leerzaam.

Dat doe ik inderdaad momenteel ook en heb nu andere vragen. Die zal ik later posten. Mag ik deze toch al spam-post dan meteen gebruiken om even te melden dat apt een geniaal programma is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan