Firewal handmatig inschakelen na opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

pwpollewop

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
hallo,

probeer hier een oplossing te krijgen.

Ik heb draadloos internet op mijn laptop. Ineens staat mijn firewal niet automatisch ingeschakeld als ik opstart. Nu was ik laatst op een camping met wifi en daar had ik het probleem dus niet. Dus elke keer thuis als ik opstart moet ik de firewal weer inschakelen. krijg daar ook een melding van. Heb geprobeerd om het vast in te schakelen maar hij doet elke keer hetzelfde. Heeft iemand enig idee??? Want vaak vergeet ik het in te schakelen.

vriendelijke groeten,
Yvonne

Heb trouwens vista.

Hoi Ivonne,

Ik heb zelf geen vista, maar ik heb een oplossing voor je proberen te vinden!

1. In het zoekvak van Vista boven de fraaie startknop vult u in: NETSH FIREWALL RESET
2. U drukt vervolgens op de enterknop en uw firewall is weer geheel gereset naar de beginconfiguratie. U zult nu ook weer opnieuw bepaalde programma's toestemming moeten geven wanneer Vista daar om vraagt.

Succes ermee!

gr Jos

hallo,

probeer hier een oplossing te krijgen.

Ik heb draadloos internet op mijn laptop. Ineens staat mijn firewal niet automatisch ingeschakeld als ik opstart. Nu was ik laatst op een camping met wifi en daar had ik het probleem dus niet. Dus elke keer thuis als ik opstart moet ik de firewal weer inschakelen. krijg daar ook een melding van. Heb geprobeerd om het vast in te schakelen maar hij doet elke keer hetzelfde. Heeft iemand enig idee??? Want vaak vergeet ik het in te schakelen.

vriendelijke groeten,
Yvonne

Heb trouwens vista.

handmatig opstarten firewall

Hoi,

Nou het werkt dus niet dat resetten. Heb het geprobeerd maar schakelt inderdaad zodra ik het internet opstart hup firewall uitgeschakeld.
Het is ook vaag dat als ik in zeewolde draadloos het internet opga dat ik er dan geen last van hebt. Dan zou het iets in mijn huis moeten zijn. De verbinding ofzo. Geen idee.
Als er nog ideen zijn hoor ik ze graag van jou of iemand anders.

vriendelijke groeten,
Yvonne

Misschien kunnen we hier wat mee stoeien. (ik heb dus geen vista, maar probeer je te helpen)

U wilt de Vista-firewall aanpassen om persoonlijke voorkeuren aan te brengen? Dit is mogelijk op de volgende wijze:
- Ga via de Vista-startknop naar het configuratiescherm
- Kies hier voor Netwerk en Internet
- Klik op Windows Firewall
- Klik op Intstellingen wijzgen
- Maak uw keuze: Ingeschakeld, Ingeschakeld én alle binnenkomende verbindingen blokkeren, Uitgeschakeld

In sommige situaties is het handig om alle binnekomende verbindingen te blokkeren; bijvoorbeeld in opebare netwerken als restaurants, hotels of airports. In principe sluit u dan alle binnenkomende verbingingen af en kunt eventueel enkele uitzonderingen aangeven (tabblad uitzonderingen).

Misschien moet je ook goed kijken of je hier iets kun aanvinken, zodat de firewall automatisch mee opstart.

Is trouwens Windows Firewall de enige Firewall op je computer? Als je namelijk nog een andere firewall op je computer hebt dan kan het zijn dat de twee een conflict hebben. Al zou dat dan niet verklaren waarom je op de camping geen last hebt.

Het kan volgens mij ook zo zijn dat de internetverbinding op de camping via een router verloopt en bij jullie thuis via een draadloze modem. Misschien dat de router dan automatisch de goede instellingen pakt..... maar dat weet ik dus niet en daar heb ik ook niet zo veel verstand van...

Nog een optie: (al verwacht ik dat dit hetzelfde is als hierboven beschreven)
-Click op zendmast van er enet management dan huidig profiel bewerken en dan de firewall aanklikken

gr Jos

firewall handmatig opstarten

Nou Jos het lijkt erop dat het probleem firewall is opgelost. zit nu al een half uur op het internet en nog geen melding. Normaal was het eigenlijk al meteen. Ben bij netwerken geweest en daar was inderdaad ergens een iets over firewall wat ik aan kon vinken. Dus dacht probeer het.
Nou weet niet of er nou andere dingen het niet doen haha. Maar voorlopig werkt het.
Hartstikke Bedankt.
1 probleem vast opgelost.

Nogmaals bedankt.

Vriendelijke groeten,
Yvonne

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan