Firewall blokeert internet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reilly

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2008
Hey!

Men vriend heeft een probleem, en ik probeer om de oplossing te vinden. Ik weet niet precies hoe het zit, en zal binnenkort(morgen) wat details vragen, maar heb wel een algemene indruk van het probleem gekregen:

Mijn vriend heeft Winodws Firewall, die (blijkbaar) het internet blokkeert. Het gekke is dat Limwire wel prima werkt, en er staat dat hij een uitstekende verbinding heeft. Nu weet ik niet alle dingen(hij ook niet trouwens), maar de foutmelding wanneer hij internet opstart zegt dat het mogelijk aan de instellingen van de Firewall ligt. Nu heeft hij daar al veel mee geklooit, maar is het hem nog niet gelukt. Zou iemand mij alsjeblieft (als het kan stap voor stap) kunnen uitleggen welke instellingen hij moet aanvinken bij de firewall instellingen en welke niet? Ik ga het eerst even bij mezelf uitproberen, zodat ik hem geen slechte tips geef :) Of heeft iemand een idee waar het anders aan kan liggen dan bij de Firewall? Hartelijk dank! Reilly-

windows firewall is niks... die heeft haast geen effect
bij nieuwe pc's zet ik windows firewall gewoon uit...
download AVG.. (www.free.grisoft.com) voor virussen
en download Peer Guardian voor blokkeren van 'verkeerde poort verbindingen, ook goed voor p2p waar limewire gebruik van maakt'.

Er zijn wel meer gegevens nodig.
Heeft jouw vriend naast Windows Firewall nog een andere internetbeveiliging? Zo ja, welke en zit daar een Firewall op?
Besturingssysteem, isp?

Hoor graag meer?

gr. Greg

zonealarm of andere interne firewalls kun je beter ook direct verwijderen, deze blokeren alles, en uit eindelijk heb je er niks aan...

zonealarm of andere interne firewalls kun je beter ook direct verwijderen, deze blokeren alles, en uit eindelijk heb je er niks aan...

Remco;
Een klein beetje onzinnig die opmerking. :confused:

Remco;
Een klein beetje onzinnig die opmerking. :confused:

ook dat kan de oplossing voor het probleem zijn,
en BTW, jou opmerking is nog veel onzinniger, heeft totaal niks met het onderwerp te maken, net als mijn bericht nu..

zo krijg je dus off topic gezeik

ook dat kan de oplossing voor het probleem zijn,
en BTW, jou opmerking is nog veel onzinniger, heeft totaal niks met het onderwerp te maken, net als mijn bericht nu..

zo krijg je dus off topic gezeik

Ik zal het verder aan jou overlaten, jij weet waar je het over hebt..:shocked:

BACK ON TOPIC

reilly inmiddels al bij je kameraad geprobeerd ?

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik een tijd niets van me heb laten horen, was het eerlijk gezegt alweer vergeten. Toch handig die mailtjes van helpmij :)

Ik heb wat dingen geprobeert, en nadat hij simpelweg de computer opnieuw had geinstalleerd was het probleem verholpen. Heel raar allemaal :S Maar toch mooi dat het opgelost is :)

Dank u voor alle help :)!

Reilly

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan