Firewall blokkeert bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

499Micha

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Als iemand me met Windows Live Messenger een afbeelding doorstuurt wordt het steeds geblokkeert en krijg ik deze waarschuwing:

warningci3.gif

Ik heb al geprobeert mijn firewall uit te zetten, maar niets helpt. Ik kan de blokkering ook niet opheffen.
Weet iemand hoe ik dit wel kan?

Alvast bedankt.:)

Rechtermuisknop op het bestand, eigenschappen

Moet je daar even zoeken naar iets wat het bestand blokkeerd. Ik weet niet precies de naam en kan het nu even niet voor je controleren, maar het staat daar wel ergens.

Het bestand wordt naar jou toe verzonden?

Staat het Beveiligingscentrum in het Configuratiescherm aan?
Zou hier niks mee te maken moeten hebben.

Ik gebruik die programma's niet maar is dat geen melding van, Windows Live Messenger zelf.

Ik gebruik die programma's niet maar is dat geen melding van, Windows Live Messenger zelf.

Je hebt gelijk en de optie zit zo:

Ga in Windows Live Messenger naar Extra --> Opties en dan naar het tabje Bestandsoverdracht. En dan het vinkje weghalen voor '' Bestandsoverdracht automatisch weigeren voor mogelijk onveilige bestandtypen ''.

Je hebt gelijk en de optie zit zo:

Ga in Windows Live Messenger naar Extra --> Opties en dan naar het tabje Bestandsoverdracht. En dan het vinkje weghalen voor '' Bestandsoverdracht automatisch weigeren voor mogelijk onveilige bestandtypen ''.

Je wordt snel op het verkeerde been gezet als TS het over de firewall heeft. :)

Bedankt voor de tips iedereen.

Ik heb alles eens geprobeerd, ik heb o.a. het vinkje uitgedaan bij bestandsoverdracht...maar het probleem is er nog altijd.:confused:

Welke firewall gebruik je?

Als je de standaard Windows Firewall gebruikt, moet je naar Configuratiescherm --> Windows Firewall gaan en dan op het eerste tabblad ( Algemeen ) kiezen voor Uitgeschakeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan