Firewall blokkeert internettoegang

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen Kampioen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Beste computerliefhebbers,

sinds kort heb ik een nieuwe computer, en omdat mijn oude nogal vreemd deed de laatste tijd heb ik voor de zekerheid een virusscanner met firewall geïnstalleerd.

Deze geeft echter onnoemelijk veel problemen. Door de firewall kon ik geen mailtjes met een Word-attachment versturen, en kon ik een aantal mailtjes met Word-documenten ook niet ontvangen. Sterker nog, ik kreeg ze helemaal nooit in m'n inbox zonder enig bericht!

Daarom heb ik de software van deze firewall/virusscanner weer gedeïnstalleerd. Maar op de één of andere manier blijf ik toch achter een firewall zitten! Als ik mijn computer opstart, kan ik door mijn firewall helemaal geen verbinding met het internet maken! Als ik me dan aanmeld bij MSN Messenger geeft dit programma aan dat ik me achter een firewall bevindt, waardoor ik geen verbinding 'mag' maken met MSN.

Pas na een tijdje is de firewall 'ineens' verdwenen. Kan het te maken hebben met een andere computer die ik via een netwerk met de mijne heb verbonden? Of met een printer die ik (probeer) te delen?

Graag een antwoord van de experts!

Jeroen

Je hebt waarschijnlijk ZoneAlarm met Windows 9x of ME, of niet?

Ik gebruik op de basiscomputer Windows XP, en op de tweede computer in het netwerk Windows ME. Ik weet niet precies wat Zone Alarm is, maar ik heb iig niets ingesteld.

Jeroen

We kunnen er wel naar gaan raden, maar misschien is het handiger als je vertelt over welke firewall\virusscanner we het hebben.

Tevens controleren of de firewall in je XP is uitgeschakeld. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan