firewall blokkeert messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudvis123

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2004
Berichten
443
Hallo,

Ik wil graag inloggen bij messenger, maar nu geeft messenger de vermelding dat dit niet lukt vanwege een blokkering in de firewall.

Nou heb ik echt geen idee waar ik de firewall kan vinden en wat ik daar zou moeten veranderen.

Heel graag wat hulp.

Alvast bedankt.

Groet, Leonie

ps ik heb kaspersky als anti virus programma.
 
Start-configuratiescherm-beveiligingscentrum- en dan firewall.

Dan krijg je eronder een tekst te zien waar in staat welke firewall je hebt, doe dat eerst maar even.
 
Hoi,

Bedankt voor je reactie :)

Het zegt windows firewall is ingeschakeld. Ik heb windows xp als besturingssysteem.

Groet, Leonie
 
Je kan een andere firewall nemen zoals Seagate Personal Firewall of Comodo Firewall.
Dan moet je windows firewall uitzetten en heb je een andere, die zal bij elk programma toestemming vragen om verbinding te maken.
Dus vraagt hij alles opnieuw en kan je voor messenger accepteren klikken en blokkeert hij hem niet meer.
 
Als je toch verder wilt met de Windows firewall:
Start -> Uitvoeren -> firewall.cpl
Ga naar tabblad Uitzonderingen, kies Programma toevoegen, en blader naar de map C:\Program Files\MSN Messenger. Klik daar op het programma msnmsgr, klik daarna op Openen en daarna op Ok.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
waarom andere firewall ??? die van windows is specifiek voor windows gemaakt ? en mijn inziens mankeert er niks aan ??
 
waarom andere firewall ??? die van windows is specifiek voor windows gemaakt ? en mijn inziens mankeert er niks aan ??

Windows Firewall blokkeert alleen maar inkomende berichten. De uitgaande berichten hebben dan vrij spel. Als je al geinfecteerd bent met wormen, keyloggers of andere misere heb je dat niet door. Met een goede firewall kun je die uitgaande berichten blokeren en daarna actie ondernemen.

MVG
Gerard
 
ja maar dat staat los van het orginele probleem van hem namelijk om in te loggen op msn !
 
ja maar dat staat los van het orginele probleem van hem namelijk om in te loggen op msn !

Ook Windows Firewall kun je configureren. Daar kun je ook een vinkje plaatsen/weghalen voor 2 messsengers. Via configuratiescherm/windows Firewall en uitzonderingen. Dan moet dat opgelost zijn. En hij kan ook altijd even de firewall uitzetten en dan even de messenger testen.

MVG
Gerard
 
Ook opletten dat als de Windows Firewall aanstaat en in het tabblad Uitzonderingen programma's en poorten als uitzondering zijn toegevoegd, dat op het eerste blad (=tabblad Algemeen) geen vinkje moet staan bij Geen uitzonderingen toestaan

Alle uitzonderingen die in het tabblad Uitzonderingen zijn aangegeven worden, als het vinkje er wel staat, namelijk alsnog geblokkeerd.

Tijs.
 
Hallo Allemaal,

Bedankt voor de reacties. Ik heb de firewall uitgezet en toen proberen in te loggen bij messenger en dat ging nog steeds niet :(
Kreeg de vermelding:
het aanmelden bij windows live messenger is mislukt. Probeer het later opniew. Er is verschillende malen geprobeerd om je aan te melden. Vanwege je firewall kan windows live messenger mogelijk geen verbinding maken met de service. controleer de instellingen van je firewall. raadpleeg de instructies van de fabrikant voor meer informatie. Foutcode 80048820. Uitgebreide foutcode 80048418.

Iemand een idee? Hoor het heel graag.

groet, Leonie
 
Hallo Allemaal,

Ik kreeg een mailtje van de watchdog of mijn vraag al opgelost is, maar ik heb het opgegeven....

Via http://www.msgforum.nl/showthread.php?tid=863 heb ik alle mogelijke oplossingen geprobeerd. Ik heb zelfs een oude versie van messenger geinstalleerd via oldversion.com maar daarbij gaf mijn computer aan dat ik een oude versie had en kon ik niet inloggen totdat ik de nieuwe versie gedownload en geinstalleerd had. Ik heb de nieuwe versie toen nogmaals geinstalleerd, maar kreeg hetzelfde probleem te zien.

Nu heb ik messenger eraf gezwiept en gebruik ik webmessenger als ik wil chatten ed.

Als iemand nog een oplossing weet voor het probleem hoor ik het graag :)

Groet, Leonie
 
Ik heb momenteel de zelfde probleem en de ergenis. Microsoft moet eens fatsoenelijk goeie updates voor WLM uitbrengen of patches. Ik heb zelf ook eens gekeken en volgens mij ligt het aan Hitman Pro bij mij. Dus ik ga misschien eventjes Hitman Pro eraf gooien. Ook neem ik nu eventjes een nieuwe Firewall.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan