firewall blokkeert verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

internettt

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2007
Als ik met een spel verbinding wil maken (florensia)

moet ik de firewall uitzetten anders gebeurd er niks...

ik heb Norman security suite, hoe kan ik een uitzondering maken?

Handleiding, pagina 41, vanaf "Een regel maken - onervaren modus"
Zo te zien moet Florensia.exe wél serverrechten krijgen, dus zul je dat bij het toevoegen moeten aangeven dat die serverrechten toegekend moeten worden.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
ik heb een regel gemaakt dat hij de verbinding die de launcher.exe van dat spel niet moet blokkeren maar tog blijft het stil staan bij "connecting to server"

Ik vond dit: link
Daarin staan 2 zaken:
1. Je moet florensia.exe serverrechten geven in je firewall
2. Het zou ook nodig zijn om poort 80 toe te staan én op je router te forwarden naar je pc.

Nu heb ik begrepen dat het werkt als je op je pc de firewall uitzet, dus zal dat poort-forwarden van stap 2 wel niet nodig zijn.
Wél zul je blijkbaar niet launcher.exe maar florensia.exe serverrechten moeten geven. Desnoods geef je allebei de programma's serverrechten.

Succes,

Tijs.

ik heb florensia.exe ook rechten gegeven...

als ik het nu opstart komt er zo'n melding en dan staat er dat launcher.exe verbinding wilt maken met HSupdate (hackshield pro) of ik dat wil toestaan dan zeg ik van wel maar hij maakt geen verbinding

Wat ik gevonden heb, in de Frequently Asked Questions is dat florensia.exe serverrechten moet hebben en tevens dat je jezelf vooruit helpt door het toestaan van verbindingen vanuit het Internet op de volgende TCP poorten in de firewall:
80
2000
3001
Hiervan lijkt vooral TCP poort 2000 belangrijk te zijn.

Daarnaast staat hier
Toegang/serverrechten geven aan:
- Launcher.exe
- LauncherUpdater.exe
- FlorensiaEN.bin
Zoals je ziet gaat het dus (niet alleen) om Launcher.exe of Florensia.exe...

Ook staat hier dat sommige virusscanners hackshield als keylogger beschouwen. Er wordt dan ook de suggestie gedaan om in je anti-virus evt. de hele installatie-map van Florensia op je pc uit te sluiten van realtime scannen.

Ook wordt hier gemeld dat als er problemen zijn geweest met het starten van het spel je evt. de pc opnieuw moet opstarten, maar soms is het genoeg om jezelf af- en weer aan te melden bij Windows.

Dan zijn er nog issues met Vista gebruikers die de beta-versie van SP2 voor Vista installeren. Die moet gedeïnstalleerd worden, anders werkt het programma niet meer: link

Ook (indien Vista) niet vergeten het programma als Administrator op te starten. Rechtstklik op de Florensia snelkoppeling die je altijd gebruikt, en kies voor Als Administrator uitvoeren.

Meer tips zal ik niet voor je hebben, hopelijk redt je het met de informatie hierboven en/of de links waarnaar ik verwezen heb.

Succes,

Tijs.

Wordt uit de handleiding niet echt duidelijk, maar ik vermoed dat je het zou moeten kunnen doen in Ervaren modus. Vanaf pagina 38 in de handleiding.

Anders stel je een vraag via de helpdesk van Norman Shark Nederland:
ZONDER servicecontract en korter dan 3 maanden geleden Norman Virus Control aangeschaft? telefoon: +31 (0)900 - 235 6676 (0900-BELNORM)

ZONDER servicecontract en langer dan 3 maanden geleden Norman Virus Control aangeschaft?
telefoon: 0900 - 726 3269 (0900-SANDBOX ) 80ct per minuut

STANDAARD servicecontract? telefoon: +31 (0)900 - 235 6676 (0900-BELNORM) lokaal tarief.
Let op! Als er mobiel gebeld wordt dan gelden andere tarieven, afhankelijk van uw provider

E-mail: helpdesk@norman.nl

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan