firewall en herstellen netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rony_Balony

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2002
Wie weet hoe dat toch komt dat als mijn netwerkkaart aangeeft dat het geen of een beperkte verbinding heeft en ik dat wil herstellen dat dat niet kan omdat de firewall van mijn AV Panda aanstaat. Nadat ik deze heb uitgeschakelt kan ik de netwerkkaart (verbinding) wel herstellen, vervolgens de firewall weer in schakelen en alles werkt weer naar behoren.......
Windows XP, panda Titanium + firewall 2007 ......

Is opgelost via de helpdesk van panda, oplossing is er pas geplaatst nadat ik mijn vraag daar ook had gedropt.

Wat was de oplossing? Wellicht voor andere lezers van helpmij.nl ook wel handig om te weten!

http://www.pandasoftware.be/faq.php?id=256&taal=nl&categorie=thuisgebruikers

ik citeer:

- Sinds ik Panda Antivirus + Firewall 2007 heb geïnstalleerd, kan ik geen verbinding meer maken met internet. Hoe kan ik terug connectie maken met het internet?

Om het probleem op te lossen dient u de instellingen van de Panda Firewal te resetten. Onderstaand treft u de benodigde stappen om dit te doen.

1. Dubbelklik op het Panda icontje rechtsonder in het scherm naast de tijd.
2. Klik op "Configuratie".
3. Selecteer de taak "Configuratie automatische bescherming".
4. Klik op "Firewall beveiliging".
5. Klik op "Configuratie van de connectie"
6. Klik op het vinkje voor "Verbindingspermissies automatisch toekennen (aanbevolen)" zodat het vinkje verdwijnt.
7. Klik op de knop "Lijst vernieuwen"
8. Klik op het vakje voor "Toon operating system programma's" zodat het vinkje verschijnt.
9. Zoek in de lijst naar "Generic Host Process for Win32 Services" en controleer dat de verbinding op "Inkomende en uitgaande" staat. Indien dit niet het geval is pas het dan aan.
10. Zoek in de lijst naar de regel die begint met"TAPI 3.0 Dialer" en controleer dat de verbinding op "Inkomende en uitgaande" staat. Indien dit niet het geval is pas het dan aan.
11. Klik op "OK".
12. Klik op "Gevorderde instellingen".
13. Controleer of de "Netwerkadapter" die u gebruikt staat ingesteld op "Veilige zone". Indien u niet weet welke netwerkadapter u gebruikt, zorg dan dat alle netwerkadapters staan ingesteld op "Veilige zone".
14. Indien er een draadloze verbinding is klikt u op "Uitgebreide instellingen".
15. Kilk op de knop "Wi-Fi Waarschuwingen herstellen".
16. Herstart uw computer.
17. Indien u gebruik maakt van een draadloos netwerk zal het Panda programma u waarschuwen dat er een
"WiFi indringer" is gedetecteerd. U dient deze eenmalig te accepteren omdat dit uw Internet verbinding is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan