Firewall en snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hobbit

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2002
Hallo,

Ik ben er zojuist achter gekomen dat mijn firewall de snelheid van mijn internetverbinding erg omlaag trekt.
Met Firewall is de snelheid zo'n 150kb/s. Als ik de firewall uitzet dan is mijn snelheid boven de 500kb/s.

Weet iemand hoe ik die snelheid kan behouden terwijl mijn firewall ingeschakeld staat?

Ik gebruik de hardware-firewall van een Sweex kabel router.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes
Hobbit

Dat is natuurlijk niet de bedoeling dat je internet zo langzaam wordt. Misschien is het verstandig om de firewall opnieuw te configureren of wat lichter in te stellen.

Er is eigenlijk niks wat ik "lichter" kan instellen. Ik kan de Firewall aan of uit zetten.
Verder heb ik alleen een aantal poorten opengezet voor de e-mail, FTP-server en Webserver.

Is er voor internet ook een vaste poort zoals dat voor FTP (21) is?

Voor websites wordt meestal poort 80 en soms 8080 gebruikt.

Hm, daar heeft het ook niks mee te maken.
Daar snap ik nou niks van.

Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben..?

Misschien is het dan verstandig om die firewall uit te zetten en een firewall op je pc te zetten zoals ZoneAlarm.

Ja, ik denk dat ik het zo ga doen.
Het nadeel dat ik nu elke computer binnen mijn netwerkje dus een firewall moet gaan geven.

Ik ga in iedergeval eens contact opnemen met Sweex. Misschien hebben zij wel de oplossing.

In iedergeval bedankt.

Ik had een mailtje gestuurd naar Sweex en nu al bericht terug. Over de service valt niks te zeggen. Helaas is mijn probleem alleen niet opgelost.

Sweex schreef:

Geachte heer/ mevrouw,

Naar aanleiding van Uw vraag,

Uw LB000020 werkt helaas niet met uw kabelprovider omdat deze enige tijd geleden is begonnen met het veranderen van de techniek die ze gebruiken voor internet aan hun klanten. Helaas zijn er dus klanten van kabelproviders die onze LB000020 niet meer optimaal kunnen gebruiken. De nieuwe breedbandrouter LB000021 kan zodanig ge-upgrade worden dat deze wel werkt met kabel providers waar eerdergenoemd probleem zich voordoet.

Als uw winkelier uw router zou willen omruilen voor u kan hij/zij de oude LB000020 via de gebruikelijke RMA procedure bij zijn directe leverancier aanbieden. Wij van Sweex crediteren deze routers met deze klachtomschrijving aan onze directe leveranciers in de hoop dat ook zij dit doen naar hun leveranciers en dealers. Helaas kan Sweex niet het beleid van de winkel bepalen dus echt garantie geven kunnen wij u niet. Wij hopen dat het voor de winkelier een aansporing is om u te helpen als deze weten dat de router met deze klacht bij ons als RMA aangenomen wordt.

Onze excuses voor het ongemak.

Verdere vragen zie ik graag tegemoet.

Hopend U voldoende geïnformeerd te hebben,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan