Firewall in XP?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

sipkes

Gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2004
Heb ik nog een extra Firewall nodig als ik die van XP heb ingeschakeld?!

Ik hoor zelf berichten dat de Firewall van XP goed beschermd.
Echter een losse firewall zoals Norton Internet Security ,biedt wel meer mogelijkheden.

Geplaatst door sipkes

Nee. Je kan problemen krijgen door nog een firewall te installeren.

Op je vraag of de interne firewall voldoet is vind ik een moeilijke vraag. Het is een standaard ingebouwde Firewall van Microsoft, met weinig optie's om het een en ander te configureren. Maar als je OS Up to Date is in combinatie met een virusscanner worden de kansen steeds kleiner om gehackt of besmet te worden.
Een andere mogelijkheid is je interne Firewall uitschakelen en een andere Firewall installeren. Vind zelf dat Zonealarm ( Freeware) heel goed werkt op mijn pc. Hier kan je hem downloaden:

http://www.zonelabs.com/store/content/catalog/products/sku_list_za.jsp?lid=pdb_za1

firewall XP

Hoi,

Ik gebruik zelf al heel lang alleen de firewall in XP en hij werkt prima (geen andere nodig), wel af en toe een windows update doen voor eventuele verbeteringen.

succes Marcel

Geplaatst door sipkes

sipkes,
De firewall van XP is geen echte firewall en beveiligd alleen de inkomende verbinding en niet de uitgaande verbinding en dat is nu juist zo belangrijk als je een trojan hebt bijvoorbeeld.

Daarnaast is het zo dat de firewall bepaalde services gebruikt in xp die ook weer lekken kunnen veroorzaken en die ook poorten openen.

Ik raad je aan om een goede firewall te installeren en de firewall van xp uit te zetten.

ik werk bij de ADSL afdeling van wanadoo, als mensen wel verbinding hebben maar geen data komt dat in veel gevallen door de geintegreerde windows firewall.

dat ding blokt gewoon veel te veel en is niet in te stellen.
mijn advies: UITSCHAKELEN

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan