firewall in xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
hallo,

Normaal vind je de firewall in xp via configuratiescherm maar bij vrienden staat ie daar niet tussen.
Ook niet via het rechts klikken op de netwerkverbinding want die staat niet actief.
Op welke manier vind ik de firewall dan wel ?

Je zou hem moeten vinden via start-configuratiescherm en dan onder beveiligingscentrum. (Sp2)

Laatst bewerkt:
Even terzijde maar kan je niet beter een goeie firewall nemen?
Zone Alarm of zo....

Dan zal ze toch die van XP uit moeten schakelen. Dus wel handig als ze weet waar hij zit toch

Klik op Start en vervolgens op Configuratiescherm.
Klik op Netwerk- en Internet-verbindingen en vervolgens op Netwerkverbindingen. Tip: als de categorie Netwerk- en Internet-verbindingen niet zichtbaar is, klikt u op Categorieweergave linksboven in het venster. ???

Geplaatst door claudine algoet
Normaal vind je de firewall in xp via configuratiescherm maar bij vrienden staat ie daar niet tussen.
Hebben jouw vrienden wél SP2?

Dennis.

En op de aanbevelingen van @adnieuwenhuizen en @Gezina te hebben opgevolgd nog steeds geen beveiligingscentrum in het configuratiescherm zichtbaar?

Dennis.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door adnieuwenhuizen
Dan zal ze toch die van XP uit moeten schakelen. Dus wel handig als ze weet waar hij zit toch
Mijn sygate loopt er rustig naast.:)
+
start
--> programma's
-->Bureau-Accessoires
-->systeemwerkset
-->beveiligingscentrum
Staat ie daar?

+
start
-->uitvoeren
typ services.msc en druk op enter.
zoek in de lijst naar de windows firewal onderaan, staat hij er? Staat hij aan?

Laatst bewerkt:
Oke.

Nog even dit:
1) Rechtsklik rechtsonder v.h. beeldscherm op de verbinding.
2) Klik op Status.
3) Klik op Eigenschappen.
4) Klik op Geavanceerd.
5) Klik op Instellingen

Zie je daar wel iets staan dat met het beveiligingscentrum(van SP2 dus) te maken heeft?

Dennis.

Geplaatst door adnieuwenhuizen

Daarom zei ik ook "even terzijde";)
Maar het lijkt mij inderdaad verstandig om er maar één te hebben draaien ook al lijkt het soms wel te kunnen zoals bij James 007....
Maar ja, dat is mijn mening.

Geplaatst door Raymond Bos

Daarom zei ik ook "even terzijde";)
Maar het lijkt mij inderdaad verstandig om er maar ��n te hebben draaien ook al lijkt het soms wel te kunnen zoals bij James 007....
Maar ja, dat is mijn mening.
Als ze elkaar in de weg lopen, dan moet die van XP natuurlijk af, he. Wat je trouwens veel hoort bij firewalls onderling of anti-virusbeveiligingen onderling.

mvg, James;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan