Firewall instellingen Sygate

Status
Niet open voor verdere reacties.

kraaijennest

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2001
Hoi

Heb sygate en daar kun je alles laten scannen of je firewall goed ingesteld staat of niet.

Nu heb ik net even gekeken en bij een stealth scan geeft hij aan dat deze:
(WEB 80 OPEN HTTP web services publish web pages. A misconfigured web server can not only offer an attacker needed information about his target, but it can allow for various security breaches) dus open staat.

Is dit goed?
Zo niet hoe kan ik dit veranderen?
Mijn ip adres is ook te zien is dit ook normaal ?
Zo niet hoe moet ik dit veranderen?

b.v.d. Kraaijennest

Een open poort is slecht, beter is als je de poort "closed" of nog beter, "sealth" kan krijgen.
Elke firewall zou na de installatie, elke poort tenminste op "closed" moeten zetten.

Wat betrefd de open poort 80:
Misschien staan je instellingen te licht, of heb je sygate verkeerd geconfigureerd tov je verbinding/netwerk, want sygate is opzich een hele goeie firewall.

Jouw IP adres zichtbaar op internet is niet erg, maar zelfs correct omdat dit nodig is om met jouw pc te kunnen communiceren. Zou je dit echt weg willen werken, dan kan je bv met een proxyserver gaan werken. (maar dit is nauwelijks tot niets veiliger en dus onnodig mijn inziens)

Welke versie Sygate heb je, de gratis versie?

Laatst bewerkt:
heb zo'n vermoeden dat het ligt aan het feit dat je een programma toestemming hebt gegeven contact te maken met i-net.

zoals bv windows verkenner.

zet evt eens een screenshot neer van de proggie's die je nu toestemming gegeven hebt.

nogmaals

hoop dat het nu lukt?
gelukt dankzij Tazman als ik die toch niet had!!

:-)

Bijlagen

• screenshot004.jpg
    screenshot004.jpg
    29,9 KB · Weergaven: 50
Als je buiten deze al toegelaten programma's verder geen geavanceerde regels hebt aangemaakt (voor het open houden van een poort), dan is of de firewall niet meer juist werkend(door niet nader aan te wijzen fouten), of heb je een trojan aan boord.

Ik raad aan de firewall iig te deïnstalleren, deze te herinstalleren, scannen op trojans en virussen en te kijken of alle poorten hierna wél dichtstaan.
Bij windowsxp moet je overigens de windowsfirewall uitschakelen om sygate of elk andere firewall te mogen gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan