Firewall, maar toch uploaden???

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggel

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2001
Berichten
121
Hoi,

Sinds kort is er een firewall geinstalleerd, een 3com OfficeConnect Cable/DSL Secure Gateway. Toch is het in programma´s als Kazaa mogelijk dat mensen van mijn computer dingen uploaden. Dit is toch bij een goed geconfigureerde firewall niet mogelijk, of heb ik het mis?

Erik
 
Het is zoals je zegt, bij een goed ingestelde firewall. Kennelijk heb je die poort niet dichtgezet.
 
Mensen gaan uploaden alleen uit jou Kazaa mapje. Dat is toch de bedoeling van P2P! Voor wat, hoort wat. Anders heeft Kazaa geen zin. :(
 
Ben niet echt een IT-kenner, maar ik heb wel toegang tot de server. Dus, als ik poorten dicht moet zetten, welke stappen moet ik dan nemen?

En over Kazaa: tuurlijk is daar de bedoeling van dat mensen kunnen uploaden, maar dat heb ik meer gebruikt als test om te kijken of de beveiliging wel snor zit. En blijkbaar is dat niet zo!
 
Erik,
Zoals Tiborv dat zegt, je moet een firewall goed instellen. ;)

Groetjes
Falco
 
Nogmaals, hoe zie ik welke poorten open/dicht staan op de server (NT4.0)??
 
Heb je niet toevallig je firewall toestemming gegeven om kazaa contact te laten maken met jouw pc?
gr
Joep
 
Hee piggel,

Het is inderdaad wel de bedoeling dat mensen iets bij jouw kunnen downloaden, maar als je daar even geen zin in hebt, kan je dat ook uitzetten.

Ik heb ook wel eens dat ik iets groots moet downloaden en dan zet ik mijn upload uit.

Ik gebruik Kazaa Lite en daar ga ok naar Opties,
tabblad verkeer en zet ik een vinkje bij de-activeer delen van bestanden met andere gebruikers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan