Firewall poort 80 open is dat normaal?

Status
Niet open voor verdere reacties.

babybox

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Hallo ik heb nu meerdere firewall's geprobeerd sygate, norton, zonealarm en telkens heb ik een poort controle gedaan, alle poorten bleken gesloten te zijn behalve poort 80 is dit normaal. Dit is toch de internetpoort?? Ik snap dat internet en MSN en ook P2p programma's gebruik maken van deze poort en dat deze open blijft staan, maar anderszijds houdt dit toch ook een risico in?

Ik heb dus bij alle drie de door mij geprobeerde firewalls niets veranderd en alles zo origineel gelaten. Gewoon zoals de maker het bedoeld had

Hoi,

Waar heb je je poorten getest?
Ik kan je in ieder geval vertellen dat poort 80 een populaire poort is voor hackers. Kijk maar eens bij Google als je "poort 80" in typt. Bij mij staat hij in ieder geval als stealth (potdicht dus) en het lijkt mij ook gewoon zo te moeten zijn hoor!

Geplaatst door Raymond Bos
Hoi,

Waar heb je je poorten getest?
Ik kan je in ieder geval vertellen dat poort 80 een populaire poort is voor hackers. Kijk maar eens bij Google als je "poort 80" in typt. Bij mij staat hij in ieder geval als stealth (potdicht dus) en het lijkt mij ook gewoon zo te moeten zijn hoor!

Hier heb ik getest:
http://www.pcflank.com/scanner1.htm

en hier: http://www.hackerwatch.org/probe/

80 open HTTP HTTP web services publish web pages

Hij moet dus dicht zijn of zelfs beter nog shielded/secure, dit is niet het geval, ik snap het dus niet waarom de firewalls dit niet automatisch doen bij instellen of doe ik wat verkeerd, hoe kan ik het alsnog dichtmaken zonder dat ik problemen krijg met internet, MSN, antivirus en p2p-programma's?

Alvast dank :thumb:

Of wil het open zijn van poort 80 bij mij zeggen dat hij niet altijd open is, maar alleen van bepaalde programma's die ik op dat moment gebruik bijvoorbeeld firefox, p2p e.d. en kan er op die manier geen hacker dan binnenkomen?

Laatst bewerkt:
Ik heb ook even gekeken op jou links en bij één ervan
(de tweede) staat poort 80 "open and unsecure"
Bij de eerste dus niet!!!! Geeft mij niet veel vertrouwen in deze scans en ik verwijs je dan ook naar www.grc.com en dan naar het gedeelte "Shields UP"
Dit is een alom zeer bekende en zeer betrouwbare poortscan. ( Word door zeer veel Helpmijers gebruikt)
Kijk maar even wat daar uitkomt!

Heb even gescand met "ShielsUp" en alle poorten stonden op 'stealth'. Dus ik kan gerust zijn.

Geplaatst door vanzwam
Heb even gescand met "ShielsUp" en alle poorten stonden op 'stealth'. Dus ik kan gerust zijn.

Gefeliciteerd en bedankt voor de mededeling:p

Ben deze vraag al eens eerder tegen gekomen toen snapte ik het ook al niet want bij mij staat poort 80 ook open terwijl ik achter een firewall en een modem/router (e-tech) zit.

Ben er dus even mee aan de gang gegaan en kwam nog de optie 'Misc configurations' tegen.
Ik kreeg het voor elkaar daar de optie 'HTTP server access' zodanig in te stellen dat die niet meer werkte, jippie, poort 80 was dicht!!
Alleen, om verbinding te maken met de router heb je denk ik ook poort 80 nodig want ik kon niet meer in de router komen :p :p
Okay, weer wat wijzer geworden maar moest wel m'n router terug zetten naar default en weer opnieuw configuren :(

Conclusie: als je de poort 80 niet handmatig open hebt gezet, is deze nodig om in het modem te komen en te beheren :D

Hoi Admin,

Er is echter één probleem!
In mijn bericht gaf ik al aan dat bij de tweede link die Babybox gaf ook bij mijn scan werd aangegeven dat ik Poort 80 open zou hebben. Vreemd want die andere scan gaf dit niet aan en ook bij www.grc.com was dit niet het geval. Daarom ben ik ook zo nieuwsgierig wat er bij een scan op www.grc.com van babybox uitkomt!

Ja, ik ook, mocht ie toevallig ook open staan dan weet hij in ieder geval nu wat ie niet moet doen :p

Geplaatst door Raymond Bos
Hoi Admin,

Er is echter één probleem!
In mijn bericht gaf ik al aan dat bij de tweede link die Babybox gaf ook bij mijn scan werd aangegeven dat ik Poort 80 open zou hebben. Vreemd want die andere scan gaf dit niet aan en ook bij www.grc.com was dit niet het geval. Daarom ben ik ook zo nieuwsgierig wat er bij een scan op www.grc.com van babybox uitkomt!

Nou ik heb dus ook shields up geprobeerd van grc en daar is poort 80 ook open:
80 HTTP OPEN! Dat is dus niet goed:(

Wat moet ik nu doen, ps ik heb op dit moment sygate firewall pro, had daarvoor zone alarm pro en had daar ook het zelfde probleem, namelijk dat poort 80 open was.

Wat zou de oplossing zijn?

ps. ik heb een e-tech adsl modem met ingebouwde router

Admin heeft het hier over
Conclusie: als je de poort 80 niet handmatig open hebt gezet, is deze nodig om in het modem te komen en te beheren

Dus ik kan hem maar beter niet sluiten, anders kan ik niet meer in mijn router komen, maar als ik hem open laat kunnen er hackers binnenrollen :confused:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door babybox
Dus ik kan hem maar beter niet sluiten, anders kan ik niet meer in mijn router komen, maar als ik hem open laat kunnen er hackers binnenrollen
Je hebt de zelfde configuratie als ik zie ik (modem/router-firewall).
Ik denk dat shields-up de poort detecteerd die je gebruikt om het modem in te stellen, zoals ik al zei, sluit je die, kom je er niet meer in.
Om de modem te beheren moet dat via de webbrowser en daar wordt naar mijn idee dan ook poort 80 voor gebruikt.
Om er wèl in te komen heb je een wachtwoord nodig, en dat is meteen de beveiliging denk ik, als dit natuurlijk niet het standaard wachtwoord is.

Geplaatst door Admin_Frisian

Je hebt de zelfde configuratie als ik zie ik (modem/router-firewall).
Ik denk dat shields-up de poort detecteerd die je gebruikt om het modem in te stellen, zoals ik al zei, sluit je die, kom je er niet meer in.
Om de modem te beheren moet dat via de webbrowser en daar wordt naar mijn idee dan ook poort 80 voor gebruikt.
Om er wèl in te komen heb je een wachtwoord nodig, en dat is meteen de beveiliging denk ik, als dit natuurlijk niet het standaard wachtwoord is.

Is het nu zo dat poort 80 nu alleen open is voor het contact met de modem of gaat daar bij mij ook het internet verkeer door en is het open laten ervan dom.

Hoe krijg ik de poort dicht?
Wachtwoord hoe kan ik dat instellen? Ik heb al in het boekje gezocht maar daar staat het niet in.

Hopelijk weet jij of anders iemand anders raad

Geplaatst door babybox
Is het nu zo dat poort 80 nu alleen open is voor het contact met de modem (...)
Dat idee krijg ik ja.
En wat betreft het wachtwoord, daar wordt naar gevraagd als je de instellingen wilt veranderen.
Toets maar 10.0.0.2 in je browser in.
Onder Password configuration kun je je wachtwoord veranderen.

Misschien dat de echte experts beter beveiligingsadviesen kunnen geven.

Hallo allemaal.
Ik lees hier maar steeds over poorten die open staan en dat dat niet goed is.
Ik heb er geen verstand van, maar wil hierover toch graag wat meer weten.
Waar kan ik daar voor terecht???
Ik wil ook wel eens weten of mijn p. c "veilig"is.
Heb de firewall van Norman.
Wie maakt me wat wijzer??
Alvast bedankt:thumb:
Groeten: Annie

Hallo Annie,

Misschien had je beter even een nieuwe topic kunnen starten want zo krijg je weer een vraag in een vraag.
Kijk hier maar eens.

Geplaatst door Admin_Frisian
Hallo Annie,

Misschien had je beter even een nieuwe topic kunnen starten want zo krijg je weer een vraag in een vraag.
Kijk hier maar eens.

sorry, kan het niet verplaatst worden??:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan