Firewall-probleem of iets anders?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Ik heb na een crash van mijn HD mijn besturingssysteem (Win98 SE) opnieuw moeten installeren en heb sindsdien een probleempje.
Wanneer ik na opstarten Internet Explorer start, blijft deze zoeken naar mijn startpagina.
Ik moet dan mijn firewall (ZoneAlarm) uitschakelen, waarna er direct verbinding is.
Die verbinding blijft goed, ook na weer inschakelen van ZA.
Het is dus heel simpel op te lossen, maar wel irritant.
Ik heb eerst geprobeerd de beveiliging in ZA op Medium i.p.v. High te zetten, maar dat had geen resultaat.
Vervolgens heb ik ZA verwijderd en Sygate Personal Firewall geïnstalleerd, maar die vertoont exact hetzelfde probleem. Ik weet nu dus niet meer of ik het probleem in de firewall of ergens anders moet zoeken.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Ik gebruik een E-tech v2 ADSL USB-modem.

Guus.

Heb je Windows 98 weer opnieuw geinstalleerd en toen alle update's gedaan via Windows Update?

Misschien dat daar het probleem zit

Windows en Office zijn voorzien van alle benodigde updates.
Omdat ik dit probleem ook (af en toe) had met mijn vorige computer, begin ik te geloven dat de oorzaak in het ADSL USB modem gezocht moet worden.
Iemand raadde mij aan i.p.v. dit modem een netwerkkaart en een ethernetmodem te installeren, omdat dit een veel stabielere verbinding zou opleveren.
Maar er is me ook al aangeraden andere drivers voor het modem te installeren (had geen resultaat) en andere drivers voor mijn USB-poorten (ook geen resultaat), dus ik weet niet of dat de oplossing is.
Heeft iemand ervaring met USB-modems tegenover ethernetmodems?

Guus.

Laatst bewerkt:
Hoi Guus,
het is een vast gegeven dat usb gevoeliger is voor storingen dan de ethernet aansluitingen.
Zelf zou ik voor een ethernet gaan vooral ook omdat je er dan 1 kunt nemen met een router erin met meerdere aansluitingen.
Als ik iemand moet/mag adviseren dan is het altijd ethernet en nooit usb.

Geplaatst door puppie
Okee, dan ga ik dat maar eens proberen.
Ik heb dan wel meteen een nieuwe vraag: ik heb begrepen dat je voor een ethernetmodem een netwerkkaart nodig hebt.
Ik heb deze kaart nog liggen. Helaas werkt op die pagina de link naar Drivers niet meer.
Iemand enig idee welke ik daarvoor nodig heb?
Of heeft Windows die drivers zelf in huis?

Guus.

Het is een standaard Realtech.
Zeer waarschijnlijk heeft Windows daar de drivers wel van in huis.

Anders kan je met Everest Home je computer bekijken, en die geeft meestal ook wel een link naar de site waar de drivers gedownload kunnen worden.
Deze kan je dan via een andere computer bezoeken en dan de drivers downloaden en installeren op de andere computer.

Geplaatst door killermenace
Zeer waarschijnlijk heeft Windows daar de drivers wel van in huis.
Dat ga ik dan eerst maar eens proberen.
Mochten er problemen opduiken dan horen jullie het wel weer.
Bedankt voor jullie antwoorden. :)

Guus.

Geplaatst door maestro12
Waarschijnlijk herkent XP hem inderdaad gewoon
XP waarschijnlijk wel, maar 98 SE deed dat niet. :)
Maar het was geen probleem om de juiste drivers te vinden en te installeren.
En ook deze operatie is geslaagd, dus blijkbaar kunnen hardware-poblemen ook opgelost worden zonder dat je het tien keer opnieuw hoeft te proberen, zoals dat voorheen meestal bij mij ging. :D

Guus.

Geplaatst door puppie
Nogmaals dank voor je advies.
Heb een ethernetmodem gekocht en mijn internetverbinding is nu rotsvast. :thumb: :)

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan