Firewall probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

imaartjuhhh

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2006
Als ik verbinding met internet wil maken kan de webpagina niet gevonden worden. Als ik op ‘verbindingsproblemen vaststellen’ druk, komt er te staan:
Er kan geen internetverbinding via HTTP, HTTPS, of FTP worden gemaakt. Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de instellingen van de firewall op deze computer.
Controleer de instellingen van de firewall voor HTTP-poort (80), HTTPS-poort(443) en FTP-poort (21).
U moet mogelijk contact opnemen met de internetprovider of de leverancier van de firewallsoftware.

Mijn laptop (met windows XP) heeft het altijd gedaan, tot ik opeens last kreeg van het gomeo virus. Als ik op google iets intikte werd ik doorverbonden naar gomeo. Op internet las ik dat je dan Malwarebytes' Anti-Malware (MBAM) moest downloaden. Dit heb ik gedaan en er waren inderdaad 9 geinfecteerde bestanden, die ik verwijderd heb. Sindsdien kom ik helemaal niet meer op internet. Ik dacht dat het misschien aan Malwarebytes' Anti-Malware lag, dus heb deze weer verwijderd. Maar internet deed het nog steeds niet. Van alles geprobeerd maar niks werkte (Ik ben niet echt handig met computers, dus weet niet of mijn ‘alles’ ook echt ‘alles’ is) Gelukkig had ik net 2 weken daarvoor back-upje gemaakt (zonder cd-rom, gewoon op de computer), toen alles het nog gewoon deed. Ik heb mijn bestanden dus weer teruggezet tot toen, in de hoop dat nu alles het weer deed. Maar helaas, het werkt nog steeds niet.
Het ligt niet aan de modem zelf, want als ik het snoertje in mijn andere computer stop, doet internet het gewoon.
Kan iemand mij helpen?

Heb je al geprobeerd te herstellen naar een eerder herstelpunt? Liefst een voordat je dat virus kreeg?

Anders moet je je netwerk instellingen gaan checken...
(bijgevoegd wat algemene info, daarmee zou het moeten lukken...)

Ik heb opeens hetzelfde probleem (geen virus) ,als ik o.a wil inloggen bij ING krijg ik deze mededeling:
De webpagina kan niet worden weergegeven
Er staat dan het volgende:
Er kan geen internetverbinding via HTTP,HTTPS of FTP worden gemaakt.Dit wordt waarschijnlijk veroorzaakt door de instellingen van de firewall op deze computer.Controleer de instellingen van de firewall van HTTP- poort (80) HTTPS-poort (443) en FTP -POORT (21)

Wat is nu precies de oplossing,ik weet niet wat ik met die link moet beginnen.
Is het bij de eerste vrager al wel gelukt???
Ik hoop dat iemand het geduld heeft om mij dit uit te leggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan