firewall probleempje?

Status
Niet open voor verdere reacties.

app

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2005
Berichten
11
hallo allemaal,

even voorstellen: ik ben ap, 27 jaar en kom uit de omgeving den bosch.

ik heb een probleempje met m'n firewall denk ik, en ik hoopte dat iemand mij misschien kan helpen.

sinds een paar weken kan ik niet meer online zonder norton internet security uit te schakelen (dat wereld bolletje rechts onderin m'n taakbalk) wel kan ik met shareaza online.
wanneer ik dat wereldbolletje dubbleklik en dus open, bij persoonlijke firewall op configureren klik en kijk bij de tab 'geavanceerd' zie ik wel dat ie toegang op sommige poorten toestaat en sommige niet. ik ben er niet zeker van dat ik het daar moet zoeken. en al helemaal niet welke instellingen goed zijn.

wellicht kan iemand me op weg helpen. bij voorbaad dank.
 
Kijk dan ook even bij "program control" en klik even daar op "program scannen" Nu zou je alle prog's die op je pc staan, de toestemming moeten hebben.
 
overigens zie ik bij verschillende topics de tip om een andere firewall te instaleren. zonewab, is dat een goede? en kan ik mijn huidige dan verwijderen? of werk dat niet zo?

daarnet heb ik avast! gedownload. hij meld wel dat het coflicteren met symatec virusscan. kan ik zonder risico die laatste verwijderen? mijn tijdelijke abonnement op norton is al een tijdje verlopen en ik krijg dus geen updates.

sorry mensen. ik ben een leek...
 
Je zal inderdaad alles van Symantec moeten verwijderen om een ander anti-virus programma goed te laten lopen.
Hetzelfde geld voor een Firewall.

Overigens hartelijk welkom op helpmij.nl
 
hmmm, voordat ik begin met het downloaden van een andere firewall, wil ik graag proberen mijn huidige correct in te stellen. want ik denk dat daar nu het probleem zit.

is er iemand die mij daar in verder kan helpen?
in mijn eerste vraag, bovenaan de topic heb ik mijn probleem geschetst.

alvast bedankt.


overigens, ik ben blij dat ik deze site heb gevonden. zoveel experts op een pagina!
 
Ik ga ervan uit dat je, toen je dat Norton pakket installeerde, de windows Firewall hebt uitgezet?
 
norton was stond al op de computer toen ik hem aanschafte. zo ook met de firewall.
maar een aantal weken nadat mijn tijdelijke abonnement van norton anti virus was afgelopen, kon ik van de ene op de andere dag geen webpaginas meer openen zonder internet security uit te schakelen.

ik weet niet of het een een gevolg was van het andere. overigens kan ik wel shareaza gebruiken zonder internet security uit te schakelen.

ik neem aan dat op een of andere manier de instellingen van mijn firewall veranderd zijn. maar zeker weten doe ik dat niet. met systeem herstel was het probleem ook niet opgelost.
 
help!!!

hmmm, het blijkt toch lastig om dit probleem opgelost te zien.

wie kan mij helpen???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan