firewall: router of norton?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik heb al vanaf de aanschaf van mijn wireless router last van verlies van verbinding. Dat komt zowel voor op de bedrade als op de wireless PC's, maar zelden of nooit tegelijk.
Ik heb vandaag de helpdesk van SMC hierover gesproken. Ik kreeg het advies om Norton firewall helemaal te uninstallen en de firewall van de router te gebruiken. Die tip heb ik nog niet eerder gehad. Nou heb ik de nodige slechte ervaringen met (overigens andere) helpdesks, dus ik zou graag de mening van andere kenners hierover eens horen.

Ik kan alleen maar melden dat ik én de NIS 2004 draai én een router, dat bijt elkaar niet. Ik lees wel eens dat die van de router voldoende is maar dat durf ik niet te bevestigen. Er komen vast meer reacties. :)

ik zou zeker je norton houden. Gewoon eens zoeken waarom dat je last hebt je kan die firewall toch instellen.
Die norton kan nog controleren welke progs op internet willen die router niet. Die router heeft dan ook weer voordelen omdat ie appart is.

Ik heb een zyxel router gedeelte bekabeld en gedeelte draadloos.
Werkt perfect en verder geen extra firewal.
geen last van spyware dus waarom een extra firewal.

omdat er programma protect bij zit hiermee heb ik al veel spyware gestop die nieuwe spyware wilde bijhalen op internet.

Nou, de meningen zijn verdeeld, dat blijkt wel. Ik ga het proberen zonder NIS, want ik heb al een half jaar problemen. Maak gewoon een backupje van de C, dan kan ik rommelen naar hartelust. Dank voor jullie reacties...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan